تاثیر گل محمدی در تسکین سردرد و بهبود اختلالات گوارشی


تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نشان مي‌دهد: گل محمدی در تسکین سردرد و بهبود اختلالات گوارشی نقش موثری دارد.
به گزارش سرويس پژوهشي ايسنا، در مقاله مروری که توسط استادیار فیزیولوژی و استادیار فارماکولوژی به سومین همایش طب الرضا(ع) ارائه شده، تاثیر گل محمدی در بهبود علائم سردرد و مشکلات گوارشی مورد بررسی قرار گرفته است.
بر اساس این مقاله، ترکیباتی نظیر آفزلین، سیترونلول، گرانیول، لینالول، ترپن‌ها و کامفرول در گل محمدی شناسایی شده‌اند و در طب سنتی برای گل محمدی خواص متعددی از جمله سردرد، رفع یبوست و بهبود سایر اختلالات گوارشی بیان شده است.

بر پایه این تحقیق، همچنین تاثیر بر سیستم عصبی از جمله خاصیت ضد دردی، ضد تشنجی و خواب آوری، اثرات قلبی، اثرات بر سیستم تنفسی (ضد سرفه، اتساع مجاری هوایی)، اثرات ضد میکروبی و اثرات آنتی اکسیدانی از دیگر خواص گل محمدی به شمار می‌رود.
بر اساس این گزارش، گیاهان دارویی از دیرباز به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای انسان برای درمان بیماری‌ها بوده‌اند. گل محمدی یکی از گیاهان دارویی شناخته شده است که جایگاه شاخصی در طب سنتی و اسلامی ایران دارد.
گل محمدي، با نام علمي «Rosa damas cena» گياهي بسيار معطر از خانواده «rosasea» است كه در سرتاسر دنيا به دليل زيبايي بي نظيرش به عنوان گل تزئيني كاشته مي‌شود و در ايران براي تهيه گلاب و اسانس به كار مي‌رود.


منبع:http://khabarfarsi.com/ext/2587179

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر