مصرف سركه براي مقابله با تجمع چربي در بدن


متخصصان تغذيه در يك مطالعه جديد به این نتیجه رسیده‌اند كه مصرف سركه معمولی كه به عنوان چاشنی سالاد در تهیه ترشی و دیگر غذاها مورد استفاده قرار مي‌گيرد مي‌تواند اثرات مثبتی بر سلامت انسان داشته باشد و يكي از مهمترين اثرات مصرف آن اين است كه می‌تواند در پیشگیری از تجمع چربی در بدن و افزایش وزن موثر باشد.

به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، آزمايشات اخير نشان داده است موش‌هایی كه در آزمایشگاه با یك رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌شوند و اسید استیك نیز به آنها داده می‌شود در مقايسه با دیگر موش‌هایی كه اسیداستیك دریافت نكرده‌اند به ميزان قابل توجهي چربی بدنی كمتری دارند كه اين كاهش چربي به حدود 10 درصد مي رسد.
سايت اينترنتي ارگانيك در گزارشي در اين زمينه آورده است؛ اين پزشكان معتقدند كه سركه‌اي كه حاوی اسید استیك است در كاهش چربی‌های بدن نقش موثري دارد. همچنین شواهد به دست آمده از این مطالعه تایید جدیدی بود بر این فرضیه كه اسید استیك از طریق فعال كردن ژنهای آنزیم‌های اكسید كننده چربی‌ها با تجمع چربی‌ها در بدن مبارزه می‌كند. اين آزمايشات روي موش‌ها نشان داده است مصرف سركه به عنوان چاشنی غذایی ممكن است در كاهش چربی‌های بدن موثر باشد البته دستيابي به نتايج قطعي‌تر در اين زمينه نيازمند مطالعات بيشتري است.
متخصصان تغذيه همچنين مي‌گويند: استفاده از سركه در كنار وعده‌های غذایی باعث رقیق شدن خون شده و به تجزیه چربی‌ها و دفع سموم كمك كرده و سبب كاهش چربی و كلسترول بد خون می‌شود. اسید سیتریك موجود در سركه، هضم و جذب كلسیم موجود در سركه و سایر مواد غذایی را آسان می‌كند و در سوخت ‌و ساز بدن موثر است. سركه می‌تواند باكتری‌های مضر موجود در سیستم گوارشی را از بین ببرد بنابراین افرادی كه در سیستم گوارش خود با مشكلاتی نظیر یبوست، نفخ، اسهال، دل درد و دفع نامرتب مزاج مواجه هستند، می‌توانند با مصرف سركه این مشكلات را برطرف كنند. سركه همچنين می‌تواند ترشح اسید معده را متعادل كرده و از بروز گاز معده جلوگیری كند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر