در زمان امتحانات چه مواد غذايي را بيشتر مصرف كنيم؟

تغذیه مناسب که شامل مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و پرهیز از مصرف غذاهای آماده و پرچرب در زمان امتحانات موجب کارایی و عملکرد بهتر مغز می شوند.
محمد علیمی متخصص تغذیه در گتفگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در زمان امتحانات وعده های غذایی را افزایش داده و در هر وعده غذایی حجم غذايتان را كاهش دهيد، از مصرف غذاهای مانده و گرم کردن دوباره آنها بپبرهیزید چون این عمل موجب از بین رفتن خاصیت مواد مغذی می شود که در نتیجه  ترکیبات گوگردی نامطبوعی را آزاد می کند که منجر به تولید گاز می شود.
 وی ادامه داد:  با مصرف میوه ها و سبزیجات تازه و آبدار که حاوی مواد مغذی می توانید از احساس خستگی، بی حالی و خواب آلودگی در زمان امتحانات جلوگیری کنید.

 هندوانه، توت فرنگی، خربزه، پرتقال و سبزیجاتی مانند خیار، گوجه فرنگی و کاهو و همچنین مصرف  گردو، بادام و تخم کدو به تقویت حافظه و بالا بردن قدرت تمرکز کمک می کند.
 علیمی اظهار داشت: همچنین مصرف سبزیجاتی مانند سیب زمینی كه  نشاسته ی بالایی دارند موجب احساسی سستی و خواب آلودگی می شوند و از خوردن انواع ساندویچ ها و غذاهای آماده که چربی بالایی دارند بپرهیزید.
وی تاکید کرد: به جای مصرف نوشابه های گاز همراه غذا از آب میوه ها و سبزیجات استفاده کنید، سالاد ها را در قطعات بزرگ تهیه کنید، چون خرد کردن آنها در قطعات ریز موجب از بین رفتن مواد مغذی آنها می شود.
وی در پایان عنوان کرد: از خوردن غذاهایی که چربی و نمک زیادی دارند بپرهیزید چون موجب خواب آلودگی و احساس ضغف می شود، از خوردن چای، قهوه و نسکافه دوری کنید چون اسید  معده را بالا می برد و موجب احساس سوزش و درد در این ناحیه می شود و با مصرف آب میوه ها و مرطوب نگه داشتن بدن و استراحت کردن به موقع و کافی بین ساعات مطالعه موجب تمرکز بیشتر و تقویت حافظه می شود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر