رژیم غذایی مناسب، ضریب هوشی کودکان را بالا می برد

 دادن غذاهاي سالم و مقوي، منجر به افزايش IQ‌ در كوكان مي‌شود.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه آنلاين اپيدميولوژي اروپا، محققان دانشگاه آدلايد با مشاهده رژيم غذايي بيش از 7000 كودك در 6 ماهگي، 15 ماهگي و 2 سالگي و بررسي ضريب هوشي آنها در 8 سالگي دريافتند كه داشتن الگوهاي غذايي مانند استفاده از غذاهاي سنتي، غذاهاي آماده و يا غذاهاي بي‌ارزش و فاقد منابع مهم در خوراك كودكان با ضريب هوشي آنها مرتبط است.
براساس اين گزارش محققان افزودند: نوزاداني كه تا شش ماهگي فقط با شيرمادر تغذيه شدند و يك رژيم غذايي سالم و منظم با حبوبات، پنير، ميوه‌ها و سبزيجات را در 15 ماهگي و 24 ماهگي دريافت كردند، تا 2 امتياز ضريب هوشي بالاتري در سنين 8 سالگي نسبت به كودكان هم سن خود داشتند.

نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: آن دسته از كودكان كه در 2 سال اول زندگي خود به طور منظم بيسكويت، شكلات، شيريني، نوشابه و چيپس مي‌خوردند، ميزان IQ‌ آنها در سن 8 سالگي تا 2 امتياز پايين‌تر از كودكان هم سن خود مشاهده شد.
از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه افزود: دادن غذاهاي آماده به كودكان مورد مطالعه در اين آزمايش در حدود 6 ماهگي نيز باعث ايجاد اثرات منفي بر روي ضريب هوشي آنها در مقايسه با كودكان ديگر شده است.
به گفته محققان رژيم غذايي، مواد مغذي مورد نياز براي توسعه بافت مغز را در 2 سال اول زندگي تأمين مي‌كند و نياز كودكان به خوردن غذاهاي سالم و مغذي در زمان مشخص براي شكل‌گيري آنها بسيار مهم است و بايد تأثيرات طولاني مدت مواد غذايي در تغذيه فرزندان در نظر گرفته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر