غذا خوردن قبل و بعد از ورزش، خطر مشکلات گوارشی را افزایش می دهد


افرادی که بلافاصله قبل و بعد از خوردن غذا ورزش و فعالیت بدنی شدید انجام می دهند، بیشتر در معرض اختلالاتی همچون مشکلات گوارشی هستند.
عماد معصومی، متخصص تغذیه در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: زمان غذا خوردن موضوعی بسیار مهم است و می تواند نقش زیادی در سلامتی و یا بیماری داشته باشد.
وی افزود: ورزش نیز یک نیاز ضروری برای بدن است و در صورتیکه به موقع انجام شود، سلامتی بدن به میزان زیادی تضمین می شود.معصومی با بیان اینکه مطالعات گوناگونی در خصوص همزمانی غذا خوردن و ورزش کردن و تاثیرات آنها بر روی هم صورت گرفته است، تاکید کرد: بهتر است فعالیت های بدنی و ورزش کردن را حداقل دو ساعت قبل و یا بعد از غذا خوردن انجام داد.

وی گفت: افرادی که بلافاصله قبل و بعد از خوردن غذا ورزش و فعالیت بدنی شدید انجام می دهند، بیشتر در معرض اختلالاتی همچون مشکلات گوارشی هستند.

معصومی با اشاره به اینکه بهتر است قبل از ورزش خوراکی ساده و مختصری همچون مقداری نان و پنیر را مصرف کرد، یاد آور شد: همچنین بهتر است قبل از ورزش کردن از مصرف غذاهایی که حاوی قند بالا بوده یا اینکه قندشان به راحتی هضم نمی شود نیز پرهیز کرد./

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر