كاهش وزن تنها با كاهش انرژي دريافتي ميسر است

 قابل توجه افرادي كه رژيم دارند؛

كاهش وزن تنها با كاهش انرژي دريافتي ميسر خواهد بود و اين امر بر اساس محدوديت در دريافت انرژي و يا افزايش مصرف يا سوخت انرژي صورت مي گيرد.
يك متخصص تغذيه در گفت وگو با خبرنگار وب دا، ضمن هشدار در مورد استفاده از رژيم هاي خيلي سخت، اظهار داشت: رژيم هاي خيلي سخت كمتر از 1200 كالري در روز به علت احتمال پرخوري بعدي و بازگشت به چاقي خطرات سلامتي را به همراه خواهد داشت و با توجه به اين كه در اين گونه رژيم ها غالبا دريافت ويتامين و مواد معدني ناكافي است بنابر اين نياز به مصرف مكمل هاي ويتامين و املاح وجود دارد.


دكتر فروزان صالحي افزود: در ابتدا كاهش وزن به دليل دفع مايعات است و سپس چربي كاهش مي يابد اين رژيم ها نبايد بيش از 16 هفته ادامه يابد رژيم غذايي سخت عوارض جانبي نامطلوبي دارد كه مي توان به تهوع ، عدم تحمل سرما ، ريزش مو ، سنگ كيسه صفرا و نامنظمي قاعدگي اشاره كرد.
 كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت تصريح كرد: رژيم غذايي كه شامل مصرف زياد مايعات است سبب كاهش شديد پروتئين وسديم بدن شده و فرد را درمعرض كمبود سديم قرارخواهد داد در اين حالت فرد دچار تهوع ، گيجي ، سرگيجه شده و درموارد شديدتر به كما خواهد رفت.
وي استفاده از رژيم هايي با كاهش متوسط كالري  1200تا 1500 كيلو كالري در روز براي بانوان و رژيم هاي غذايي 1400 تا 1600 كيلو كالري در روز را براي آقايان مناسب دانست و خاطرنشان كرد: محدوديت مصرف انرژي امري ساده و قابل دستيابي است كه از طريق انتخاب و مصرف غذاهاي سالم تر  انتخاب غذاهايي با چربي كمتر ، افزايش مصرف سبزي ها و ميوه ها و روشهاي طبخ با چربي كمتر امكان پذير بوده كه در مجموع به كاهش انرژي دريافتي منجر مي شود.
به گفته وي، در اين روش دريافت انرژي به 500 تا 1000 كيلو كالري در روز كاهش مي يابد اگر چه استفاده از رژيم غذايي كم كالري توصيه مي شود، اما استفاده از رژيم هاي خيلي كم كالري مثلا كمتر از 800 كيلو كالري در روز به طور معمول و بدون دريافت آموزشهاي لازم مناسب نبوده و نتايج مطلوبي نيز در بر نخواهد داشت. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر