چای و سنگ کلیه



چای دارای اگزالات است، موادی که می تواند منجر به سنگ کلیه دردناک شود. با اینحال زنانی که زیاد چای می نوشند،  دارای کمترین خطر ابتلا به چنین وضعیتی هستند. چه ارتباطی بین چای و سنگ کلیه است. برای اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه فرمایید.
چای سرد باعث ایجاد سنگ کلیه می شود یا نمی شود؟

  |  posted by Monica Reinagel, MS, LD/N

 هر تابستان، اخطارهای احتياطی نظیر این منتشر میشود که چگونه چای سبز  می تواند منجر به سنگ کلیه دردناک شود. در عین حال مطالعات دیگر همانند این مطالعه یافته است که اگر بیشتر چای بنوشید، شما را در معرض کمترین خطر ابتلا به سنگ کلیه قرار می دهد.

  دستور کلیدی در اینجا متفاوت است که آیا شما مستعد تشکیل سنگ کلیه هستید، یا اینکه اصلا تاکنون به سنگ کلیه مبتلا نشدید. چه کسی در معرض خطر است؟ سنگ کلیه از هر 10 نفر 1 نفر را درگیر می کند. اما مردان به احتمال زیاد 4 برابر بیشتر از زنان رنج می برند، و خطر ابتلا شما به سنگ کلیه خیلی بیشتر می شود اگر بالای 40 سال باشید.

بهترین راه برای پیشگیری از سنگ کلیه نوشیدن مناسب آب و مایعات می باشد
 اگر شما هرگز سنگ کلیه نداشتید، نوشیدن چای سرد یکی از راه های خوب برای افزایش دریافت مایعات است.( برخلاف دانش مرسوم، نوشیدنی های کافئین دار دفع کننده (مدر) آب بدن نیستند.
اگر شما همیشه مبتلا به سنگ کلیه هستید، مصرف چای سرد را قطع کنید
بنابراین مواد غذایی که " تشکیل دهنده سنگ " نامیده می شوند ــ افرادی که سابقه سنگ کلیه دارند ــ به آنها توصیه می شود به مقدار مناسب آب مصرف کنند و دریافت مواد غذایی که مقداراگزالات آنها بالاست محدود نمایند. مانند چای، اسفناج، شکلات، ریواس و آجیل.

منبع: http://fakouchaki.blogfa.com/cat-34.aspx

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر