داشتن وزن متعادل در ميانسالي ابتلا به بيماري‌هاي مزمن را كاهش دهد


حفظ وزن متناسب در دوران ميانسالي با ايجاد تغييرات جسمي مطلوب از وقوع بيماري‌هاي مزمن در سال‌هاي پاياني عمر مي‌كاهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي محققان مركز پزشكي جنوب غربي UT‌ و مؤسسه كوپر با انجام مطالعات خود بر روي داده‌هاي 18670 بزرگسال ميانسال كه شامل مشاهده بيش از 250000 ركورد پزشكي در طول 40 سال بوده است دريافتند كه تناسب اندام در سنين 30، 40 و 50 سالگي نه تنها باعث افزايش بقاي عمر مي‌شود بلكه امكان داشتن يك پيري سالم و عاري از بيماري‌هاي مزمن را افزايش مي‌دهد.


براساس اين گزارش محققان با تجزيه و تحليل داده‌هاي افراد مورد مطالعه دريافتند كساني كه سطح آمادگي جسماني را تا 20 درصد در خود افزايش داده‌اند متعاقباً امكان وقوع بيماري‌هاي مزمن مانند نارسايي احتقان قلب، آلزايمر و سرطان روده بزرگ و از اين دست بيماري‌ها را در خود تا 20 درصد كاهش داده‌اند.
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي از آن است كه تناسب اندام در ميانسالي مي‌تواند همواره باعث بهبود كيفيت زندگي در سال‌هاي بعد شود و اين اثر مثبت در بين مردان و زنان تا پايان عمر ادامه دارد.
به گفته محققان با توجه به اطلاعات انجمن ملي قلب، ريه و خون، بزرگسالان بايد حداقل به مدت 2 ساعت و نيم در هفته فعاليت‌هاي موازي را انجام دهند كه اين فعاليت‌هاي ايروبيكي مانند پياده‌روي و دويدن با سرعت آهسته و غيره به طولاني‌تر شدن زندگي و كيفيت بالاي آن كمك كرده و فوايد زيادي در ميزان سلامتي افراد دارد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر