اسپاسم حنجره از عوارض ادویه فست فودها


ادویه های موجود در فست فودها علاوه بر تحت تاثیر قراردادن دستگاه گوارش کودکان مشكلاتی را ایجاد می کند و بعضی ادویه ها هم باعث تحریك معده می شوند كه ناراحتی های گوارشی را در پی داشته و حتی منجر به زخم معده می شود.
به گزارش وب دا، کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پاسخ به این سوال که "ادویه های استفاده شده در گوشت های فرآوری شده چه مضراتی برای سلامتی بدن دارند؟" گفت: ادویه های استفاده شده در این مواد غذایی باعث ایجاد حساسیت شدید در بعضی افراد می شوند. به طور مثال بعضی مواقع افراد كه از ادویه های هندی كه با نحوه مصرف آنها آشنا نیستند، از این نوع ادویه ها استفاده می كنند كه باعث اسپاسم حنجره می شود.

علی اکبر کمالی با اشاره به علاقه زیاد کودکان به فست فود ها تصریح کرد: مصرف سوسیس و كالباس موجود در فست  فود ها باعث حساسیت شدید پوستی و بروز کهیر در کودکان می شود.
وی با بیان این که ادویه های موجود در فست فودها علاوه بر تحت تاثیر قراردادن دستگاه گوارش کودکان مشكلاتی را برای شان ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: بعضی ادویه ها هم باعث تحریك معده می شوند كه ناراحتی های گوارشی را در پی دارند و حتی منجر به زخم معده می شود. به طور نمونه فلفل سبز تازه با اینكه تند است اما هیچ عارضه ای برای معده ندارد ولی ادویه هایی كه در فرآورده های گوشتی استفاده می شود بسیار عوارض شدیدی را در پی دارند و سلامت بدن را در معرض خطر قرار می دهند.
کارشناس صنایع غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پاسخ به این که به جای فست فودها می توانیم از چه مواد خوراكی استفاده كنیم، اظهارکرد: ما می توانیم به جای استفاده از این غذاهای چرب و پر ادویه از فست فود های سالم و سنتی همچون مخلوط میوه ها و سبزی ها؛ تخمه ها و تنقلات قدیمی، میوه های خشك شده ( توت، آلو، پسته، انجیر و خرما) كه عوارض بسیار كمی دارند استفاده کنیم.
کمالی متذکرشد: چربی هایی كه در این دانه های خوراكی وجود دارد برخلاف چربی هایی كه در فست فودها استفاده می شود چربی های بسیار مفیدی هستند كه نه تنها باعث بیماری نمی شوند، بلكه ‌چربی بد خون را كاهش داده و باعث افزایش چربی خوب بدن می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر