نوشیدنی‌های شیرین، سرطان پروستات را افزایش می‌دهد


22-244.jpg
پژوهش  ۱۵ ساله محققان سوئدی نشان می‌دهد مردانی که روزانه میزان معمولی از نوشیدنی‌های شیرین را مصرف می‌کنند در خطر افزایش ابتلا به نوع تهاجمی سرطان پروستات قرار دارند.

به گزارش سرویس پژوهشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، محققان به منظور درک رابطه بین نوشیدنی‌های شیرین و خطر سرطان پروستات، هشت هزار مرد 45 تا 75 ساله را به مدت تقریبا 15 سال مورد بررسی قرار دادند.

بر اساس این گزارش، افرادی که روزانه 330 میلی لیتر نوشیدنی شیرین مصرف می‌کردند، 40 درصد بیش از سایرین در خطر ابتلا به نوع مزمن سرطان پروستات که مستلزم درمان است، قرار دارند.

مصرف رژیم غذایی غنی از برنج و پاستا خطر ابتلا به نوع خفیف‌تر این بیماری را که نیازی به درمان ندارد، 31 درصد و مصرف بالای غلات صبحانه‌ای شیرین این درصد را به 38 درصد افزایش می‌دهد.

به گفته "ایزابل دریک" محقق دانشگاه لوند و سرپرست این پژوهش، گرچه تحقیقات بیشتری برای هرگونه رهنمودهای غذایی لازم است اما باید در نظر داشت که دلایل کافی و بسیاری برای عدم مصرف نوشیدنی‌های شیرین وجود دارد.

تحقیقات پیشین نشان داده است چینی‌ها و ژاپنی‌های مهاجر به آمریکا، بیش از سایر همتایان خود که در کشورشان زندگی می کنند به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند.

"دریک" در این رابطه می‌گوید: " مطالعات بیشتری برای درک تاثیر رژیم‌های غذایی متفاوت بر ژن‌ها لازم است تا بتوان برای گروه‌های خاص پر خطر رهنمودهای غذایی و نوشیدنی را در نظر گرفت."

این پژوهش در مجله "the American Journal of Clinical Nutrition " منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر