کاهش ابتلا به بيماريهای قلبی و سرطان ها با آنتی اکسیدان ها

 افرادی که روزانه ميوه و سبزيجات می خورند منبع خوبی از آنتی اکسيدان ها را دريافت می کنند و احتمال ابتلا به بيماريهای مانند قلبی و سرطان ها کاهش می دهند.
به گزارش وب دا، کارشناس مسئول واحد تغذيه شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد استان گلستان در خصوص نقش آنتی اکسيدان ها در بدن گفت: آنتی اکسيدان مولکولی است که نسبت به مولکولهای دارای الکترون آزاد در بدن واکنش داده و آنها را خنثی می کند و با اين عمل از اکسيداسيون ساير مولکولها در خارج يا داخل سلولهای بدن و از شروع يکسری واکنشهای زنجيره ای اکسيداسيون اسيب رسان به سلولها جلوگيری می کند.
وی وجود و توليد راديکالهای آزاد در بدن را طبيعي عنوان کرد و افزود: این رادیکالهای آزاد شده با فعل و انفعالاتي  مانند عمل تنفس و يا همراه غذاهايي  مانند فست فودها و سرخ کردنی ها وارد بدن می شوند.
اين کارشناس افزود: اگر غذای مصرفي ما به شکلی باشد که مدام غذاهايی حاوی اين ملکولهای راديکالی مانند انواع سرخ کردنی ها بخوريم در روده بزرگ اين مواد می تواند به غشای سلولها آسيب رساند و باعث سرطان روده بزرگ بشود.
وی تصريح کرد: برای جلوگيری از عمل اين راديکالهای بدن بايد دارای يک سد دفاعی از آنتی اکسيدان ها باشد و مصرف کافی آنتی اکسيدان ها باعث می شود که بدن به راحتی راديکال های آزاد مضر را از بين ببرد.
وی متذکر شد: افرادی که روزانه ميوه و سبزيجات می خورند منبع خوبی از آنتی اکسيدان ها را دريافت می کنند و احتمال ابتلا به بيماريهای مانند قلبی و سرطان ها کاهش می دهند.
کارشناس مسئول واحد تغذيه شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد استان گلستان گفت: مطالعات زيادی نشان داده است که رژيم غذايی سالم و غنی از ميوه و سبزيجات، ورزش، کاهش مصرف غذاهای چرب و سرخ کردني ها می تواند بسياری از بيماريها را کنترل و يا احتمال ايتلا را کاهش دهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر