مصرف متعادل ذرت در پيشگيري از بيماري‌ها موثر است


18-43.jpgمهمترين خواص ذرت كه تاكنون شناخته شده‌اند شامل كنترل ديابت، پيشگيري از مشكلات و ناراحتي‌هاي قلبي، كاهش فشار خون و نيز پيشگيري از بروز نارسايي‌هاي عصبي مادرزادي هستند.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، ذرت يكي از پرمصرف ترين غلات در جهان است كه به شكل‌هاي مختلف در برنامه غذايي مردم بسياري از كشورها سرو مي‌شود. اين منبع غذايي مفيد نه تنها كالري لازم براي سوخت و ساز روزانه را به بدن مي رساند بلكه در عين حال يك منبع غني از ويتامينهاي آ ، ب، اي و بسياري از مواد معدني محسوب مي‌شود.
به گزارش سايت اينترنتي ارگانيك فكتز، ذرت همچنين حاوي ویتامین‌‌هاي گروه ب و ث، اسیدهای چرب ضروری، آنزیم‌‌ها و فیبر غیرمحلول است كه برای محافظت از روده بسيار مفيد است.
ذرت سرشار از کالری است و بخش عمده‌ای از رژیم غذایی افراد را تشکیل می‌دهد. آرد ذرت نيز در تهیه بسیاری از لوازم آرایشی استفاده می‌شود و به طور معمول براي نرم كردن پوست و کاهش حساسیت‌ها و خارش‌هاي پوستی کاربرد دارد. به اين ترتيب مي توان در توليد محصولات آرايشي آن را به عنوان جايگزين تركيبات نفتي سرطان زا استفاده كرد.
ذرت به دليل دارا بودن مقادير قابل توجهي ويتامين ب 12 و فوليك اسيد براي مبتلايان به كم‌خوني فقر آهن مفيد است. ذرت يك منبع غني اسید فرولیک است كه خاصیت آنتی ‌اکسیدانی بالايي دارد. بعلاوه در ذرت پخته مقدار اسیدفرولیک و در نتيجه خاصیت آنتی ‌اکسیدانی آن بيشتر است.
ذرت سرشار از املاح معدني ضروري از جمله فسفر، منيزيم، منگنز، روي، آهن و مس است. اين گياه همچنين حاوي سلنيوم است. فسفر براي رشد طبيعي بدن، سلامت و استحكام استخوان‌ها، حفظ ضربان طبيعي قلب و فعاليت سالم و طبيعي كليه‌ها ضروري است. به اين ترتيب ذرت يك وعده غذايي بسيار مفيد است كه مصرف طولاني مدت آن به ميزان متعادل در پيشگيري از بسياري از بيماري‌ها و امراض موثر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر