آشنايي با خواص انجير

انجير يك ميوه مغذي كه حاوي مقادير زيادي از انواع ويتامين ها، مواد معدني و در نوع زرد و بنفش است.
محمد عليمي متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف انجير براي كساني كه از لحاظ قدرت جسمي ضعيف هستند به شكل هاي خام، پخته (كمپوت و مربا ) و خشك علاوه برخواص غذايي از لحاظ دارويي هم مي تواند به بهبود سلامتي اين افراد كمك كند.

وي در ادامه عنوان كرد: انجير حاوي خواص غذايي زيادي است كه مهمترين آن ها شامل ويتامين هاي  A، B و C و مواد معدني مختلفي مانند كلسيم ، پتاسيم ، آهن ، فيبر ، سديم و فسفر  است.


عليمي اظهار داشت : خواص دارويي انجير شامل كساني كه به مشكل يبوست مبتلا هستند با مصرف انجير به صورت حل شده در آب قبل از خوردن صبحانه به بهبود اين  عارضه (يبوست ) كمك مي كند كساني كه به مشكلات دستگاه گوارش مبتلا هستند با مخلوط انجير و شير گرم اين بيماري را مي توانند بهبود بخشند و خوردن انجير در فصل هاي گرم موجب رفع تشنگي مي شود.

وي در ادامه عنوان كرد: مصرف انجير باعث كاهش دردها عصبي (مسكن )، افزايش دهنده ي ميل جنسي ،  تقويت كننده حافظه و در بهبودهاي التهاب استخوان ها مفيد است و براي درمان بيماري هاي ي مانند گلودرد ، عفونت ريه ،درمان كننده ي دردهاي سينه و درمان سرفه مفيد است و بهتر است براي درمن اين بيماري ها انجير را باشير گرم مصرف كنيد.

وي در پايان تاكيد كرد: انجير حاوي بتاكاروتن و ويتامين ث است كه اين دو آنتي اكسيدان در پيشگيري از بيماري سرطان نقش مهمي دارد و به دليل وجود ويتامين C و آهن در آن براي  درمان كم خوني مفيد است./

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر