مصرف سبزي از تولد نوزاد نارس و كم وزن جلوگيري مي كند

سبزي به علت دارا بودن اسيد فوليك باعث جلوگيري از نقص لوله عصبي در جنين شده و از تولد نوزاد نارس و كم وزن جلوگيري مي كند.

به گزارش خبرنگار وب دا، دكتر صفوي متخصص تغذيه با اشاره به خاصيت آنتي اكسيدان سبزي ها اظهار داشت: سبزي علاوه بر دارا بودن ويتامين، حاوي آنتي اكسيدان است. آنتي اكسيدان مانند ويتامين هاي A، E ، C و يا بتاكاروتن در سبزي و ميوه مي تواند كيفيت شير مادر را بهبود ببخشد و مانع از عفونت شير و سينه مادر مي شود.
وي در خصوص شيوه صحيح پخت سبزي در دوران بارداري و شيردهي گفت: در اثر حرارت سبزي، مقداري آب توليد مي شود و ويتامين هاي سبزي جذب آن مي شود در هنگام مصرف سبزي پخته بايد علاوه بر محتواي سبزي از آب آن نيز استفاده شود و استفاده سبزي پخته شده به تنهايي خواصي نخواهد داشت.
دانشيار دانشگاه علوم پزشكي اصفهان تصريح كرد: مادران شيرده يا باردار كه دچار اضافه وزن هستند بهتر است سبزي را قبل از غذا به عنوان سالاد استفاده كنند زيرا سبزي به علت كالري اندكي كه داراست حجم معده را مي پوشاند و مانع از افزايش وزن آنها مي شود و در خانم هاي با وزن متعادل بهتر است سبزي را روي غذا و يا همراه غذا استفاده كنند كه اين امر مانع از كمبود كالري در آنها مي شود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر