چیپس سیب‌زمینی



چیپس سیب‌زمینی تاثیر زیادی در افزایش وزن دارد

چیپس سیب‌زمینی تاثیر زیادی در افزایش وزن دارد

متخصصان تغذیه در گزارش جدیدی هشدار دادند که چیپس سیب‌زمینی از خوراکی‌های بسیار موثر در افزایش وزن و بروز چاقی است.
به گزارش ایسنا، نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است که چیپس بیش از هر خوراکی دیگری مثل شکلات، بستنی و سودا می‌تواند موجب افزایش وزن شود.
این مطالعه از سوی متخصصان هاروارد انجام گرفته و تشریح می‌کند که افزایش وزن بیش از هر عامل دیگری از عادات تغذیه‌ای ناشی می‌شود.
این متخصصان تاکید کردند که عادات تغذیه‌ای بیشتر از ورزش و رژیم‌های غذایی گوناگون در اضافه وزن افراد موثر هستند.
این بررسی‌ها حاصل مطالعه طولانی مدت و حدود دو دهه آزمایش روی تقریبا 12 هزار و 887 شرکت کننده است. این شرکت‌کنندگان در آغاز مطالعات دچار چاقی نبودند. در طول این چند سال، عادات تغذیه‌ای آنها به دقت مورد بررسی قرار گرفت و هر 4 سال یکبار وزن آنها اندازه‌گیری شد.
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این متخصصان دریافتند که شرکت کنندگان طی این دوره به طور متوسط 17 پوند افزایش وزن داشتند. تقریبا هر 4 سال یکبار غذایی که این افراد می‌خوردند، 4 پوند به وزن آنها اضافه می‌کرد.
اما نکته قابل توجه این بود که چیپس سیب‌زمینی در هر 4 سال 69/1 پوند موجب افزایش وزن این افراد می‌شد که این رقم فقط برای یک ماده غذایی بسیار قابل توجه و تامل است.
این میزان افزایش وزن در مقایسه با سایر خوردنی‌ها مثل شیرینی‌ها و دسرها که فقط 41 درصد پوند در هر 4 سال موجب افزایش وزن می‌شوند، بسیار قابل ملاحظه و رقم بالایی است.
جزئیات این بررسی در مجله پزشکی نیوانگلند به چاپ رسیده است.


منبع: همشهری آنلاین

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر