افراد گياهخوار كمتر به ديابت نوع 2 مبتلا مي شوند


شيوع ديابت نوع 2 به طور چشمگيري در ميان اشخاص گياهخوار در مقايسه با اشخاصي كه به طور معمول از مواد گوشتي استفاده مي كنند كمتر وجود خواهد داشت.
امير بهرامي، محقق و عضو انجمن ديابت ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: نتيجه تحقيقات نشان مي دهد كه كشورهايي كه به تقليد از غرب، غذاهاي حاوي مواد گوشتي را جايگزين برنج كرده اند ابتلا به بيماري ديابت در آن مناطق شيوع بيشتري داشته است.
وي ادامه داد: شيوع ديابت نوع 2 به طور چشمگيري در ميان اشخاص گياهخوار در مقايسه با اشخاصي كه به طور معمول از مواد گوشتي استفاده مي كنند كمتر رايج خواهد بود.

بهرامي خاطرنشان كرد: نتيجه تحقيقات نشان مي دهد كه رژيم غذايي گياهي مي تواند سهم بزرگي را در پيشگيري از ديابت نوع 2 ايفا كند و در افراد مبتلا به ديابت نوع 2 احتمال بروز عوارض ناشي از ديابت را به طور چشمگيري كاهش مي دهد.

وي يادآور شد، همچنين رژيم غذايي كه در آن محدوديت مصرع كربوهيدرات ها كاهش ميزان كالري مصرفي به منظور كاهش وزن و مصرف نكردن چربي هاي اشباع شده وجود داشته باشد خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي-عروقي را در افراد مبتلا به ديابت نوع 2 كاهش مي دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر