براي مقدار غذاي فرزندانتان تصميم‌گيري نكنيد

 براي مقدار غذاي فرزندانتان تصميم‌گيري نكنيد و آنها را براي كشيدن غذا در ظرف خود آزاد بگذاريد.


به گزارش وب‌دا به نقل از نشريه‌ي باليني تغذيه، محققان دانشگاه پنسيلوانيا با مقايسه كودكان براي كشيدن ميزان غذا توسط خودشان و يا توسط پدر و مادرها مشاهده كردند كه كودكان در هر دو صورت مقدار مشخص و يكساني غذا مي‌خورند.
براساس اين گزارش محققان با بررسي ميزان ناهار 63 كودك 3 تا 5 ساله ضمن كشيدن مقدار مشخصي ماكاروني برابر با 400 گرم در ظرف تعدادي از آنها و مقايسه با آزاد گذاشتن تعدادي ديگر براي كشيدن مقدار دلخواه خودشان از يك ظرف حاوي 400 گرم ماكاروني دريافتند كه كودكان هر دو گروه درست به يك اندازه و حدود 200 گرم غذا خوردند.
نتايج حاصل از اين گزارش حاكي است كه پدر و مادراني كه فرزندان لاغر دارند و فكر مي‌كنند كه اگر غذا خوردن را در اختيار خود بچه‌ها قرار دهند، آنها كم مي‌ريزند و والديني كه كودكان چاقي دارند و خودشان غذاي آنها را مي‌ريزند تا بچه‌ها پرخوري نكنند، بايد فرزندانشان را به حال خود بگذارند تا هرچقدر كه دوست دارند بخورند و بهيچ عنوان آنها را تحت فشار قرار ندهند.
گفتني است: مجبور كردن بچه‌ها در انتخاب نوع و ميزان غذا منجر به عكس‌العمل‌هاي شديد از طرف آنها مي‌شود و زمينه لج كردن و غذا نخوردن را براي آنها فراهم مي‌كند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر