فعاليت بدني توانایی بدن ديابتي ها را در استفاده از هورمون انسولین بهبود می بخشد


به گزارش وب دا، دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت اعلام كرد: افزايش فعاليت بدني توانایی بدن افراد ديابتي را در استفاده از هورمون انسولین بهبود می بخشد، هنگامی كه یك فرد غیر دیابتی ورزش می كند، سطح انسولین خون، تحت تأثیر افزایش هورمون های ضدانسولین (خصوصاً گلوكاگون) كاهش می یابد و به این ترتیب، افزایش مصرف گلوكز توسط ماهیچه، با افزایش تولید گلوكز توسط كبد مطابقت می یابد.
بنابراين گزارش، تست قند خون قبل و بعد از ورزش، به تعیین نوع برنامه ورزشی شخص دیابتی بسیار كمك می كند و به ازای هر یك ساعت ورزش، خوردن 15گرم كربوهیدرات اضافه تر قبل یا بعد از ورزش، احتیاج می شود.
بر اساس اين گزارش، برای ورزش های شدیدتر، 30 گرم كربوهیدرات در هر یك ساعت ممكن است نیاز شود و افراد ديابتي در ورزش با شدت متوسط و مدت كمتر از 30 دقیقه به ندرت احتیاج به مصرف كربوهیدرات یا انسولین اضافه تر دارد، ولی با این وجود اگر قند خون كمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد، مصرف یك وعده غذای كوچك و كم حجم لازم می شود.
گفتني است: قوي بودن قلب و استخوان ها، منعطف شدن مفاصل، كاهش بروز مشاجره و استرس، كاهش وزن و بافت چربي بدن و افزايش انرژي و نيروي كار اثرات مهم ديگر فعاليت بدني براي افراد ديابتي است. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر