كودكان مادران سيگاري‌ چاق‌تر هستند

 استعمال دخانيات در دوران بارداري با ايجاد تغييرات در قسمتي از مغز كودكان، تمايل آنها به خوردن غذاهاي چرب در آينده را افزايش مي‌دهد.
به گزارش وب‌دا، به نقل از تحقيقات آنلاين صورت گرفته در آرشيو روان‌پزشكي عمومي، محققان كانادا با انجام تحقيقات و آزمايشات خود بر روي تعدادي از كودكان و نوجوانان دريافتند كه زناني كه در حين دوران بارداري خود سيگار مي‌كشيدند با ايجاد تغييرات در بادامه مغز كودكان خود باعث توسعه چاقي در آنها شدند.
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد كه بخش آميگدال يا بادامه مغز كودكاني كه مادران آنها در زمان حاملگي دخانيات مصرف نمي‌كردند به طور قابل توجهي كوچكتر از آميگدال مغز كودكان مادران سيگاري بوده است كه در واقع حجم آميگدال مغز رابطه معكوسي با مصرف ميزان چربي و تمايل به خوردن غذاهاي چرب را دارد و حجم كمتر آن مصرف چربي را محدودتر مي‌كند.
براساس اين گزارش محققان افزودند: فرزندان زناني كه در طول زمان بارداري اقدام به سيگار كشيدن مي‌نمايند در نهايت وزن بالاتري داشته و شاخص توده جرمي (BMI)‌ آنها نيز در مقايسه با كودكان ديگر بيشتر بوده و ميزان چربي كل بدنشان بيشتر از كودكان ديگر خواهد شد.
به گفته محققان مطالعات قلي نيز نشان داده‌اند كه قرار گرفتن مستقيم نوزاد در معرض دودسيگار از طريق رحم تا اواخر بارداري، منجر به افزايش خطر چاقي و اضافه وزن در كودكان به ويژه در سنين پيش از دبستان مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر