ویتامین D بهبود بیماری سل را تسریع می‌بخشد



 محققان دریافتند که مصرف دوزهای ویتامین D بهبود افراد مبتلا به بیماری سل را تسریع می‌بخشد.
خبرگزاری فارس: ویتامین D بهبود بیماری سل را تسریع می‌بخشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس به نقل از نشریه proceedings of the national academy of science of america، محققان دانشگاه کوین ماری شهر لندن اطلاعات جدید و مهمی را درباره بیماری سل یافتند که یکی از بارزترین بیماریهای کشنده و خطرناک دستگاه تنفسی انسان است.

این تحقیقات نشان داد: مصرف دوزهای بالای ویتامین D در کنار آنتی بیوتیک‌ها میانگین بهبود بیماری سل را بالا برده و باعث سلامت سریعتر بیماران می شود.
محققان گفتند: این نتایج چه بسا تفسیر قانع کننده و مورد قبولی را درباره تاثیر نور خورشید در درمان بیماری سل در دهها سال قبل از کشف آنتی بیوتیک‌ها ارائه می‌دهد به گونه‌ای که در آن زمانها بیماران مبتلا به سل را به یکی از مناطق برخوردار از نور خورشید فراوان می فرستادند تا از این بیماری بهبود یابد.
محققان نوید دادند که این نتایج به زودی به درمانی برای کمک به بهبودی بیماران مبتلا به سل منتهی شود.
ویتامین D از ویتامین‌های لازم برای بدن و محلول در چربی است که به رشد و استحکام استخوان‏ها از طریق کنترل تعادل کلسیم و فسفر کمک می‌کند.
این ویتامین با ایجاد افزایش جذب فسفر و کلسیم از روده‌ها و کاهش دفع از کلیه به متابولیسم استخوان‌ها کمک می‌کند و همچنین از طریق ترجمه ژنهای هسته سلول به رشد سلول کمک می‌کند.
منبع اصلی دریافت این ویتامین به جز منابع گیاهی مثل غلات و حیوانی مثل ماهی ساردین و شیر، نور آفتاب است به طوری که 10 تا 20 دقیقه ماندن در زیر نور آفتاب، نیاز روزانه بدن انسان به این ویتامین را تامین می‌کند و کمبود این ویتامین همچنین باعث پوکی استخوان در کهنسالی می‌ شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر