بروز رفتار پرخاشگرانه در نوجوانان با مصرف فلوكسيتين

 

استفاده از داروي فلوكسيتين در نوجوانان با تأثير بر رشد مغز باعث بروز اضطراب و پرخاشگري مي‌شود. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه علوم اعصاب محققان با بررسي تجويز مكرر يك دوز كم از داروي فلوكسيتين در همسترهاي نابالغ دريافتند كه داروي فلوكسيتين با افزايش پرخاشگري و تغيير توسعه مناطق مغزي مستقيماً با ميزان كنترل واكنش‌هاي خصومتي در آنها همراه بوده است.
براساس اين گزارش محققان با بيش از يك دهه تحقيق در خصوص پيامدهاي عصبي و رفتاري حاصل از استفاده داروي فلوكسيتين در مغز نوجوانان همچنين افزودند: دوزهاي باليني تجويزي مربوط به اين دارو در طول رشد نوجوانان با ايجاد مداخله در سيستم مدارهاي مغزي آنها مي‌تواند كنترل پرخاشگري در آنها  را تغيير دهد.
نتايج حاصل از اين گزارش با بيان اين كه داروي تأييد شده فلوكسيتين يكي از 2 مهاركننده انتخابي با جذب سروتين (SSRIs)  بوده و تا اكنون هم براي بهبود اختلالات افسردگي عمده (MDD)‌ در كودكان استفاده مي‌شود، افزود كه اين گروه از داروها با تحريك رشد عوامل سيستم عصبي سروتين و وازوپرسين، زمينه رفتار تهاجم‌گونه را در آنها تقويت مي‌كنند.
به گفته محققان SSRIs‌ ها داروهايي هستند كه به طور گسترده در روان‌پزشكي براي افسردگي، اضطراب و وسواس‌هاي فكري در افراد استفاده مي‌شوند و با وجود اطلاعات زياد در مورد اثربخشي و ايمني آنها براي بزرگسالان، داده‌هاي بسيار كمي در مورد ايمني آنها در كودكان وجود دارد و اميد است اين تحقيق بتواند در اين زمينه نقش مؤثري داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر