تضمین سلامت سالمندان در گروی ذخیره سازی انرژی و کلسیم در جوانی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی:

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی دوران نوجوانی و جوانی را فرصتی مناسب برای جذب کلسیم و انرژی دانست و گفت: «با برنامه‌ریزی صحیح در شیوه زندگی می‌توان دوران میانسالی و سالمندی را با موفقیت و شادابی سپری کرد.»

دکتر رضوانی، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار سینانیوز بیان کرد: «شیوه زندگی جوامع نشان می‌دهد که در آینده با چه اتفاقاتی رو به رو خواهیم بود. اگر انسان از ابتدای کار فعالیت بدنی لازم را داشته باشد و از عوامل تاثیر گذار به خصوص دخانیات و هوای آلوده که باعث تضعیف دستگاه تنفس می‌شود دور شده و شیوه تغذیه‌ای صحیحی را انتخاب کند در آینده سلامتی وی تضمین خواهد شد.» وی ادامه داد: «با توجه به اینکه سالمندان توانایی‌هایشان به مرور زمان نسبت به دیگران کاهش پیدا می‌کند در نتیجه میزان انطباق پذیری آنان با شرایط جدید نیز نسبت به دیگران متغیر خواهد بود.»

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با اشاره به اهمیت ورزش گفت: «ذخیره انرژی با انجام ورزش تقویت می‌شود. در واقع این ذخایر به ما کمک می‌کند تا دوره سالمندی را با آرامش سپری کنیم.»

وی افزود: «انسان با فعالیت بدنی می‌تواند به بهترین شکل مطلوب کارهای روز مره‌اش را ادامه دهد. چرا که در این صورت خون رسانی به اعضای مختلف بدن بهتر صورت گرفته و مواد غذایی مفید نیز بهتر در بدن ذخیره می‌شود.»

به گفته وی، از نظر سازمان جهانی بهداشت فعالیتی مناسب است که با انجام آن ضربان قلب افزایش یافته و فرد امکان صحبت کردن نیز داشته باشد. وی افزود: «حداقل فعالیت بدنی برای حفظ سلامت ۵ روز در هفته و به طور متوسط نیم ساعت است.»
متخصص طب فیزیکی و توانبخشی خاطر نشان کرد: «پیاده روی باعث می‌شود تا فرم عضلات بدن با حرکت آشنایی داشته باشند. با اینگونه تمرینات سلامت آینده سالمندی تضمین می‌شود.»

وی گفت: «بدن انسان از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی در حال رشد و تکامل است که ذخایر کلسیم دراین سنین ایجاد می‌شود. از سن ۲۵ تا ۴۰ سالگی میزان جذب و دفع مواد به یک اندازه صورت می‌گیرد. بنابراین وجود کلسیم می‌تواند از بسیاری از بیماری‌ها، نظیر پوکی استخوان پیشگیری کند؛ که در این زمینه نقش تغذیه بسیار حائز اهمیت است.»

دکتر رضوانی افزود: «اگر کودکان، نوجوانان و جوانان به خصوص در سنین نوجوانی حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیگرم کلسیم دریافت کنند و در پی آن فعالیت داشته باشند؛ این کار باعث متراکم شدن کلسیم در ستون مهره‌ها خواهد شد که این استحکام می‌تواند تا ۳۵سالگی حفظ شود.»

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در پایان تاکید کرد: «جلوگیری از مصرف مواردی که با کلسیم رقابت می‌کنند همانند نوشابه، چای، سیگار، قلیان از جمله مهم‌ترین مسائلی است که افراد باید به آن توجه داشته باشند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر