تاکید بر كاهش مصرف چربي در سالمندان

   
تغذيه در سالم زندگي كردن سالمندان نقش اساسي دارد، به همين دليل در مصرف پروتين ها و چربي ها بايد توجه كرد.
به گزارش وب دا، كارشناس سالمندان مركز بهداشت شهرستان بندرعباس ضمن بیان این مطلب اظهار كرد: تغذيه در سالم زندگي كردن سالمندان نقش اساسي دارد، به همين دليل در مصرف پروتين ها و چربي هاي  بايد به اين نكته توجه كرد كه چربي هاي قابل رويت در گوشت را قبل از پخت تا حد ممكن جدا كرده و از مصرف آن خودداري شود و مصرف گوشت قرمز در وعده هاي غذايي سالمندان كمتر باشد زيرا گوشت حاوي چربي پنهان نيز مي باشد.
رويا حيدري با تاكيد به مصرف مواد غذايي پرفيبر خاطر نشان كرد: فيبر موجود در مواد غذايي مانندحبوبات و غلاتي كه سبوس آنها جدا نشده به كنترل سطح كلسترول خون كمك مي كند.
وی تاكيد كرد: سالمندان از مصرف كله پاچه، مغز و دل و قلوه كه حاوي مقادير بالايي كلسترول هستند تا حد ممكن خودداري كنند.
وي با اشاره به اينكه سالمندان ازمصرف غذاهاي پرچرب و شور مانند سوسيس، كالباس و همبرگراجتناب كنند، بيان كرد: سالمندان در مصرف غذاي مرغ حتي قبل از طبخ مرغ، پوست آن را كامل جدا كنند و مصرف غذاهاي سرخ كردني را كاهش دهند و ترجيحا غذا را به صورت آب پز، بخار پز، كباب شده يا تنوري تهيه شود.

كارشناس سالمندان مركز بهداشت شهرستان بندرعباس مصرف ماهي را به علت داشتن چربي مفيد امگا 3، سبب كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي مي داند و توصيه كرد: در دوران سالمندي حداقل دو بار در هفته ماهي مصرف شود و براي بهبود طعم ماهي مي توان سبزي هاي معطر و آب ليمو به آن اضافه كرد.
حيدري افزود: شير و لبنيات كم چرب را جاگيزين نوع پرچرب بايد کرد و كره، خامه، سرشير و بستني جزو گروه شير و لبنيات نيستند و مصرف آنها را به دليل اينكه حاوي كلسترول هستند بسيار محدود شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر