نحوه تغذيه در محيط كار در ايجاد استرس مؤثر است

  
نحوه تغذيه در محيط كار مي تواند به ايجاد استرس نيز كمك كند و استرس همراه با تغذيه نامناسب و بي تحركي زمينه را براي ابتلا به بيماري هاي مزمن فراهم مي كند.
كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي در گفت وگو با خبرنگار وب دا،‌ با تأكيد بر اين كه تغذيه در محيط هاي كار بايد متناسب با ميزان تحرك بوده و از تعادل و تنوع برخوردار باشد گفت: مصرف مداوم كربوهيدرات ها و غلات مانند انواع كيك، كلوچه، بيسكوييت با توجه به كالري بالايي كه دارند مي تواند سبب اضافه وزن و چاقي به ويژه در افرادي كه فعاليت بدني كمي در محل كار دارند شود.
سعيده معاني گفت: كاركنان براي حفظ سلامت خود به تغذيه مناسب نياز دارند و اضافه وزن و چاقي از عواقب پشت ميز نشيني و كم تحركي در محيط هاي كار است.

وي تصريح كرد: مصرف قند ها و كربوهيدرات هاي ساده مثل قند و شكر، ‌نان هاي سفيد و برنج سفيد در محيط كار اگر چه در كوتاه مدت به بالا رفتن قند خون كمك مي كند، ‌ولي با تحريك ترشح انسولين،‌ ورود گلوكز به سلول را تسريع كرده و در نهايت كاهش قند خون و عوارض ناشي از آن مانند خستگي، خواب آلودگي و كاهش بازده كاري را به دنبال دارد.
اين كارشناس تغذيه خاطرنشان كرد: با تغييرات جزئي از جمله كاهش مصرف قند و كافئين مصرفي در محيط كار و رعايت اصول تنوع در برنامه غذايي روزانه مي توان به حفظ تعادل قند خون و افزايش دريافت مواد مغذي كمك كرد كه نتيجه آن علاوه بر حفظ سلامت و كاهش عوامل خطر بيماري هاي مزمن، افزايش كارايي و بازده كاري كاركنان در محيط هاي كار است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر