آیا مصرف قرص روغن ماهی، سکته قلبی را کاهش می‌دهد؟

49-78.jpg

در مطالعه‌اي كه در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا چاپ شده و بر پایه مشاهدات 20 کلینیک بوده تاثير مصرف قرص روغن ماهي بر 68 هزار نفر بررسي شد.

به گزارش ايسنا به نقل از سلامت نيوز ، تعداد افراد شرکت‌کننده در این آزمایش آن‌قدر زیاد بوده‌اند که نتایج مطالعه را مهم و جدی سازند.

بر اساس اين گزارش تخمین زده شده است که آمریکا سال گذشته بیش از یک میلیارد برای این قرص‌ها خرج کرده است و فروش آن‌ها روز به روز بیشتر می‌شود، اما این مطالعه نشان می‌دهد که این هزینه می‌تواند اتلاف پول باشد؛ زيرا محققان هیچ ربطی بین قرص روغن ماهی و کم شدن خطرات مرگ و میر به واسطه بیماری‌های قلبی یا سکته‌ها نیافتند.

تئوری خوردن قرص روغن ماهی بر پایه مطالعات سال 1980 بود که نشان مي‌داد مردم در فرهنگ‌هایی که خوردن ماهی در عادت غذایی آنها وجود دارد کمتر به بیماریهای قلبی دچار هستند.

عادت غذایی شما باید سالم و شامل هفته‌ای دو بار ماهی باشد. هم‌چنین باید سبزی‌ها و غلات در این عادت غذایی گنجانده شود و مرتب ورزش کنید.

مکمل‌های روغن ماهی حاوی امگا 3 و بسیار پرفروش هستند اما طی این تحقیقات مشخص شد که داشتن عادت غذایی سالم از خوردن قرص روغن ماهی بهتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر