درمان پوکی استخوان با استفاده از تغذیه مناسب و ورزش درمانی

درمان پوکی استخوان با استفاده از روشهای تغذیه مناسب و ورزش درمانی تاکید شده است.
به گزارش وب دا، دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران در دومین سمینار کشوری نوروموسکلواسکلتال در ساری، با بیان اینکه طی 15 سال اخیر رویکرد درمان توانبخشی نسبت به بیماریهای قلبی ریوی گسترش یافته، اظهار داشت: این نوع درمان، به عنوان درمان تیمی با اثر بخشی بالا و کمک به حلقه تشخیص و درمان باعث تکمیل و بهبود یافتن بیماریهای قلبی عروقی خواهد شد.
دکتر سید احمد رییس السادات، آشنایی متخصصان و پزشکان و گروههای مختلف توانبخشی با روشهای پیشگیری، تشخیص و درمان نوین در بیماری عصبی اسکلتی عضلانی را از اهداف اساسی این سمینار دانست و گفت: دومین سمینار کشوری نوروموسکلواسکلتال به همت دانشگاه علوم پزشکی مازندران و انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران به مدت دو روز در ساری در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه در این دوره از سمینار سعی کردیم با رویکرد تیمی و همه جانبه از متخصصان توانبخشی، روماتولوژی، ارتوپدی و پزشکی هسته ای سایر گروهای پزشکی مرتبط بهره مند شویم، افزود: در این سمینار به جایگاه طب فیزیکی و توانبخشی و معرفی آن به عنوان صلاح دیروز نیاز امروز و ضرورت فردا پرداخته می شود.
دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران به گسترش روشهای نوین درمان در طب توانبخشی پرداخت و تصریح کرد: در این سمینار بر پیشگیری و درمان های غیر جراحی و غیر دارویی بیماریهای عصبی، اسکلتی و عضلانی مانند کمر درد تاکید شده است.
دکتر رییس السادات پیشگیری از سقوط و یا زمین خوردن در سالمندان مبتلا به پوکی استخوان را باعث افزایش کیفیت زندگی این افراد دانست و افزود: در این سمینار پزشکان عمومی در طرح پزشک خانواده نیز با نحوه همکاری با طب فیزیکی و شرایط ارجاع آشنا می شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر