فشار خون بالا

Hypertension اصطلاحي پزشكي است كه براي بيان بيماري افزايش فشار خون بكار مي رود. اين بيماري هنگامي ايجاد ميشود كه فشار خون داخل رگهاي خوني افزايش مي يابد.
قلب و سيستم عصبي و سيستم كليوي و اندازه مويرگ هاي خوني مجموعا عواملي هستند كه در محاسبه فشار خون دخيل ميباشند. در 95% از افرادي كه به اين بيماري دچار مي شوند علت ابتلا كاملا مشخص نيست. دانش پزشكي اگر چه موفق شده است تا اين بيماري را تشخيص دهد و درمان نمايد اما هنوز علت اصلي ابتلا به اين بيماري مشخص نيست.
پزشكان و دانشمندان و محققين براي جلوگيري از ابتلا و همچنين مراقبت بهتر از بيماران مراحل زير را پيشنهاد مي كنند:
راهي براي كاهش دادن استرس هايتان پيدا نماييد. ورزش، ريلاكسيشن(قرار دادن بدن در شرايطي آرام و بي دغدغه و بدون فشار و تنش) و تنفس عميق راهي خوب براي بدست آوردن و بازيابي انرژي تان و احساس سبكي و راحتي است.
همچنين از نظر رژيم غذايي: غذاهاي حاوي نمك مانند گوشتهاي كنسروي و فرآوري شده،غذاهاي كنسروي و انواع پنيرها و ... نيز براي شما مضرند.
غذاهاي رستوراني نيز اكثرا بيش از حد لازم حاوي نمك مي باشند و لذا مصرفشان ضرر دارد
اگر در منزلتان غذا مي خوريد فقط مقدار كمي نمك به غذا اضافه كنيد( در صورت امكان اصلا اضافه نكنيد) و از مصرف نمك سر سفره نيز خودداري بعمل آوريد.
عدم مصرف زياده از حد نمك مي تواند ميزان احتباس آب و مايعات را در بدن كاهش داده و در نتيجه حجم خونتان تا حدودي كاهش يافته و از فشار بالاي خونتان نيز كاسته خواهد شد.
از مصرف زياد چربي هاي اشباع كه معمولا در فرآورده هاي گوشتي و فرآورده هاي شيري زياد هستند خودداري نماييد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر