کدام آب میوه‌ها کلیه را تمیز می‌کنند؟

cranberryکلیه‌ها برای داشتن کارکرد خوب و مفید نیاز به سلامت و بازسازی مناسب دارند. نباید مراقبت از آنها را تا زمانی که مشکل پیدا نکرده‌اند به تعویق انداخت.
شما می‌توانید از برخی آب‌میوه‌ها برای دستیابی به سلامت بهتر استفاده ببرید. مواد موجود در این آب میوه‌ها هملکرد کلیه‌ها را بهبود بخشیده و کمک می‌کنند تا به بهترین وضعیت کار کنند.

آب قره‌قاط
آب قره‌قاط بخاطر خاصیت بالای اسیدی‌اش موجب تقویت کلیه‌ها می‌شود. خاصیت اسیدی قره‌قاط موجب می‌شود از بزرگ‌شدن سنگ‌های کلیوی جلوگیری شود. کرانبری – قره‌قاط- حاوی موادی است که پولیمر polymer نامیده می‌شوند. پولیمرها دلیل اصلی افزایش خاصیت اسیدی ادرار و کمک به جلوگیری از رشد باکتری‌های ادرار می‌شود.
بنیاد بیماری‌های کلیوی آمریکا اعتقاد دارد پولیمر موجود در ادرار از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره مجاری ادراری و تکثیر و ایجاد عفونت در این مناطق جلوگیری می‌کند.
عفونت‌های ادراری عموما بواسطه باکتری ای.کولای E.coli ایجاد می‌شود. این باکتری عموما از طریق سیستم گوارشی وارد بدن شده و در دهان خروجی مثانه – کیسه‌ای کوچک که ادرار را از کلیه جمع می‌کند- تکثیر می‌شود. قره‌قاط از چسبیدن باکتری‌ها به دیواره‌های کلیه و رشد آنها جلوگیری می‌کند.

آب هندوانه
بر طبق مطالعه‌ای که در سال ۱۹۹۵ در دانشگاه هاروارد انجام شد آب هندوانه راهی مناسب برای کمک به حل watermelon-artکردن و دفع کردن سنگ‌های کلیوی شناخته‌شد. آب هندوانه همچنین غنی از لیکوپن بوده و عاملی خوب در پیشگیری از سرطان است. برای کمک به کلیه‌ها توصیه می‌شود در طول روز – نه یکجا- هندوانه خورده شود. این متد به شما کمک می‌کند سنگ‌های بزرگ کلیوی را حل‌کرده و آنها را بصورت شن دفع نمایید. اما این کار به بیماران دیابتی توصیه نمی‌شود.
بر طبق همین مطالعه هندوانه دارای مقادیر بالای پتاسیم است که به شستن و تمیزکردن مواد سمی ذخیره‌شده در کلیه‌ها کمک می‌کند. هندوانه همچنین در کاهش اوریک‌اسید خون نیز موثر است. کاهش اسید اوریک خون احتمال تشکیل و آسیب‌رساندن به کلیه به واسطه ایجاد سنگ‌های کلیوی را کاهش می‌دهد.
هندوانه همچنین حاوی مقدار زیادی آب است و با افزایش دفعات ادرار به پاک‌شدن کلیه کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در هندوانه به سلامت کلیه کمک می‌کند.
آب آناناس
آناناس مجموعه‌ای بسته‌بندی شده از مواد مغذی و ویتامین‌ها و آنزیم‌هاست که برای هر سیستمی در بدن از جمله سیستم کلیوی مفید است. آناناس حاوی آنزیم بروملاین است. این آنزیم عاملی ضدالتهابی بوده و به عنوان عاملی برای مبارزه با سرطان و عفونت شناخته می‌شود.
آناناس حصوصا بخاطر خاصیت ادرارآوری‌اش موجب عملکرد بهتر کلیه می‌شود. موقعی که کلیه‌ها در بهترین وضعیتش کار می‌کند امکان تولید سموم کم می‌شود و بدن شما بدون سم بهتر کار می‌کند. این هم برای خون و هم برای کلیه مفید است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر