علت بروز لاغري چيست؟

به نظر ميرسد لاغري دلايل متفاوتي داشته باشد از بين دلايل مختلف ابتلا به لاغري سه عارضه اي كه برايتان ذكر ميكنم جزو عمده ترين دلايل هستند:
1. پركاري غده تيروئيد: محتمل ترين حدس در اين باره پركاري غده تيروئيد است به منظور اطمينان از عدم وجود اين عارضهلازم است به يك پزشك متخصص داخلي و يا غدد مراجعه نماييد و آزمايشات لازم را انجام دهيد.
البته چنانچه به علائمي مانند تحرك زياد و تحريك پذيري زياد و عصبانيت و عرق كردن بيش از اندازه و دماي بالاي بدن و اشتهاي زياد دچار هستيد ميتوان تا حد زيادي از پركار بودن غده تيروئيد شما اطمينان حاصل نمود.
2.ناراحتي گوارشي : اين احتمال وجود دارد كه به علت ابتلا به يك بيماري يا اختلال گوارشي بدن شما در هضم و يا جذب نمودن آنچه كه ميخوريد ناتوان يا كم توان باشد. لذا بهتر است براي اطمينان از عدم وجود اين عارضه هم به يك متخصص گوارش مراجعه نماييد.
3. بي اشتهايي عصبي : ابتلا به اختلالت و نارحتي هاي روحي مانند وسواس و افسردگي و اضطراب و ... ميتواند منجر به كم اشتهايي و يا بي اشتهايي و نهايتا لاغر شدن شما گردد لذا توصيه ميكنيم چنانچه حس ميكنيد يا اطرافيان تان به شما ميگويند به يكي از اين عوارض دچاريد حتما به يك متخصص روانپزشك مشاوره نماييد.
چنانچه از عدم وجود سه عارضه فوق مطمئن شديد تنها يك گزينه براي شما باقي ميماند. آنهم اينكه شما كمتر از حد نياز بدنتان غذا ميخوريد و به همين جهت لازم است از يك رژيم غذايي افزايش وزن استفاده نماييد.از طرفي اين امكان هم وجود دارد كه آنچه شما ميخوريد و فكر ميكنيد زياد هم است ارزش كاري و تغذيه اي آنچناني نداشته باشد.پس بهتر است به يك متخصص يا كارشناس تغذيه مراجعه نماييد و با پيروي از يك برنامه غذايي سالم و متعادل و متناسب وزن خود را افزايش دهيد.
منبع:  http://www.abcdiet.net/index

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر