میوه‌ها و کبد چرب


حتما می‌دانید که میوه‌ها خاصیت بالایی دارند. این غذاها حاوی ویتامینع فیبر، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانی بوده و به تولید سلول های کبدی و از بن بردن التهاب سلول‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

البته برخی میوه‌ها مانند موز حاوی گلوکوز بالا هستند. این بدان معنی نیست که نمی‌توان آن‌ها را مصرف کرد بلکه باید در مصرف‌شان کمی‌دقت نمود.
توصیه ما این است که تمام نواع میوه‌ها را بخورید.
برخی از میوه‌های مفید به شرح زیر هستند.
1. آلو: حاوی آنتی‌اکسیدان و فیبر بالاست.
2. کشمش : این میوه نیز مانند آلو از آنتی‌‌اکسیدان و فیبر بالایی برخوردار است.
3. ذغال اخته: حاوی فیبر بالاست و وجود آنتوسیانین و فتوکمیکال‌های دیگر به عنوان آنتی‌اکسیدان‌های قوی آن‌را به یک میوه‌ایده‌آل تبدیل می‌نماید.
4.شاه‌توت: دارتای فیبر و مواد معدنی بالابوده و از لحاظ وجود انتی‌اکسیدان‌ها فوق‌العاده غنی است.
5. پرتقال: حاوی آنتی‌اکسیدان‌بالا بوده و دارای خاصیت ضد پیری است.

6. تمشک: حاوی آنتی‌آکسیدان و فیبر خیلی‌بالایی دارند و جزو قوی‌ترین غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان
7.گریپ‌فروت صورتی(خونی): آنتی‌اکسیدان و فیبر بالا داشته و علاوه بر داشتن گلایسمیک‌ایندکس پایین دارای خاصیت ضد پیری نیز می‌باشد.
8.سیب: حاوی فیبر و آنتی‌اکسیدان بالاست.
9.طالبی و گرمک: علاوه بر اینکه منبعی غنی از ویتامین C هستند حاوی آنتی اکسیدان بالا نیز می باشند. البته باید بدانیم که ویتامین C نیز به تنهایی یک آنتی‌اکسیدان فوق‌العاده است.
مفید بودن میوه‌ها به معنای استفاده بی‌رویه از آن‌ها نیست زیرا میوه‌ها علاوه بر مواد مفید حاوی انرژی نیز هستند و استفاده بی رویه از این مواد مفید می‌تواند منجر به اضافه‌وزن و چاقی گردد.
توصیه می‌شود روزانه 3 تا 4 واحد میوه مصرف شود. البته آب میوه‌ها هم خاصیت دارند اما بهتر است نهایتا تا یک ساعت بعد از آب‌گیری استفاده شوند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر