جوانه گندم، کلسترول خون را کاهش ودر درمان ريزش مو ورفع شوره سر موثر است



پودر جوانه گندم مکمل غذايي پرارزشي است که سرشار از ويتامين E و ويتامين‌هاي گروه B است.
به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا منطقه علوم پزشکي تهران، سلنيوم و منيزيوم موجود در جوانه گندم در پيشگيري از ابتلا به انواع سرطان‌ها موثر شناخته شده است.
به اعتقاد برخي از متخصصان پوست، مو و زيبايي، جوانه گندم در درمان ريزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع جوش صورت و ناراحتي پوستي موثر است و بدين منظور مي‌توان از ماسک جوانه گندم استفاده كرد. به اين ترتيب که پودر جوانه گندم را با ماست تازه به صورت خمير در آورده و روي پوست صورت بگذاريد.

همچنين کساني که از يبوست، خستگي و بي حالي، کلسترول بالا و دردهاي عضلاني رنج مي‌برند، بايد از اين ماده غذايي کمک بگيرند. براي لاغر شدن، پودر جوانه گندم را همراه با ماست يا سالاد کاهو 10 دقيقه قبل از صرف غذا و براي چاق شدن، آن را 10 دقيقه بعد از غذا مي‌توان مصرف کرد.
جوانه‌ها موادغذايي هستند كه با روند طبيعي، رشد و توليدشان در گروه سبزي‌ها، آن هم با ارزش غذايي بالا از نظر ويتامين‌ها و املاح محسوب مي‌شوند.
مردان در سنين مختلف، بين 10 تا 30 درصد بيشتر از زنان به پروتئين و ويتامين‌هاي B6، A، B12 و اسيد فوليك و املاح كلسيم، فسفر، روي و يد نياز دارند. اما در خصوص زنان باردار و شيرده، بالاترين نيازهاي غذايي در نظر گرفته شده و حتي در مواردي از مقدار مصرف مردان نيز به مراتب بيشتر است.
در سنين بالا به علت تحرك كمتر، نياز بدن به انرژي كاسته شده، ولي در مقابل نياز به ويتامين‌ها، املاح و پروتئين افزايش مي‌يابد. با مصرف جوانه‌هاي مختلف مي‌توان مقدار قابل توجهي از ويتامين‌هاي B را به بدن رساند.
توجه به اين موضوع كه تامين ويتامين‌هاي C و E، بتاكاروتن و سلنيوم مي‌تواند از اكسيداسيون چربي‌ها در بدن جلوگيري كند و نيز تأمين منيزيم مي‌تواند فشار خون را كنترل نمايد، نقش مهم جوانه‌ها و گنجاندن آنها در برنامه غذايي روزانه را بيشتر روشن مي‌کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر