بيماران قلبي عروقي، مصرف کرفس و اسفناج را کم کنند




رئيس انستيتو تغذيه و صنايع غذايي کشور:

رئيس انستيتو تغذيه و صنايع غذايي کشور با بيان اين كه بيماري‌ها و عوارض پس از آن، افراد را وادار به محدوديت‌ها و استفاده از رژيم‌هاي خاص غذايي مي‌کند، افزود: بيماران کليوي و قلبي عروقي از جمله آنها هستند که بايد در رژيم غذايي خود مواد سديمي از جمله کرفس و اسفناج را کاهش دهند.
دکتر احمدرضا درستي در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران گفت: بيماران کليوي و قلبي عروقي مستلزم رعايت برخي نکات غذايي مانند کاهش نمک و مواد سديمي هستند و از اين ميان سبزيجاتي مانند کرفس، اسفناج و حتي برگ چغندر حاوي منابع غني سديم هستند
که مصرف بيش از حد از مواد سديم دار موجب تجمع آب و املاح معدني در بدن و به خصوص اطراف چشم آنان شده و به علاوه احتمال بروز سکته‌هاي قلبي و مغزي را در بيماران قلبي عروقي افزايش مي‌دهد.
وي در ادامه ضمن اشاره به اينکه تجمع آب و املاح بدن در اطراف چشم نمود بيشتري دارد، افزود: دليل آن نيز وجود آب و کيسه‌هاي دائمي آب در زير پلک براي شست و شوي چشم است.
دكتر درستي در پايان تاكيد كرد: کاهش مصرف نمک و مواد سديم دار در افراد قلبي عروقي به قدري مهم است که توصيه مي‌شود غذا و حتي نان مصرفي خود را بدون نمک استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر