توصیه هاي لازم به افرادي كه مبتلا به ریزش ابرو هستند


توصیه هاي لازم به افرادي كه مبتلا به ریزش ابرو هستند.
دکتر عباس انتظاری، متخصص پیشگیری از بیماری ها و عضو هئیت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وعضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که موهای ابرویشان می ریزد به توصیه های زیر توجه کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد بیش از اندازه، بدون صلاحدید پزشک از برخی ویتامین ها مانند ویتامین B و مشتقات ویتامین A استفاده می کنند که این امر در ریزش مو ابرویشان تاثیر می گذارد لذا این گونه نباید به صورت خود سرانه از ویتامین ها و مواد معدنی استفاده کنند.وی به افراد مبتلا به ریزش مو ابرو گفت: در صورت مبتلا بودن به بیماری های تیروئید، عفونت های موضعی نظیر عفونت قارچی یا عفونت های سیستمیک و نیز آلودگی های انگلی مثل شپش که می تواند با خارش بروز کند.

باید در برطرف کردن این مشکلات اقدام کنند چون این موارد از دلایل بسیار مهم ریزش ابرو است.

انتظاری افزود: مصرف داروهای هورمونی مثل قرص های ضد بارداری در ریزش موی ابرو بسیار تاثیر می گذارد که به آن توجه داشته باشند.

این متخصص همچنین متذکر شد: افرادي که دائم موهای ابرویشان را می کنند در ایجاد این مشکل تاثیر می گذارد، بنابراین بهتر است این گونه افراد که مبتلا به ریزش مو ابرو هستند از تغییر مداوم و به طور مکرر فرم ابروی خود حذر کرده زیرا فوليكول موی ابرویشان آسیب خواهد دید.

انتظاری همچنین خاطر نشان کرد: که برخی سرطانهای تهاجمی، استفاده از روش های شیمی درمانی، بیماری لوپوس و لک و پیس، مصرف برخی داروها نظیر داروی روانپزشکی هم می تواند در ایجاد ریزش موی ابرو اثر بگذارد.

انتظاری به افراد دچار ریزش مو توصیه کرد: برای درمان ریزش مو در برطرف کردن علت زمینه ای آن تلاش کرده و در صورت ریزش موی ابرو به طور دائمی با مشورت پزشک می توانند در درمان آن و همچنین پیوند ابرو اقدام کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر