فایده های زرد چوبه

برای طعم دادن تخم مرغ یک مقدار کمی زرد چوبه بر روی  آن بپاشید. به هر صورت که زرد چوبه را  به کار می برید ، ادویه بسیار سلامتی بخشی به رژیم غذایی خودتان اضافه کردیده اید . آقای اِد جونز (ED Jones) مالک دنیای تغذیه  در بزرگراه سلامتی  Lee Highway Nutrition World on می گوید  " این ادویه به شدت معروف  و در صدر خریدهای ما قرار دارد" .
" قشر وسیعی از مردم – بیش از نصف- زرد چوبه را به عنوان ضد التهاب  برای کمک به دردهای مزمن خریداری می کنند.  اما بقیه مردم از زرد چوبه برای حفظ مطلوب سلامتی و به عنوان پیشگیری کننده برای برخی سرطان ها مورد استفاده قرار می دهند. تحقیق به این موضوع اشاره دارد که  اکثر بیماری های مزمن بر اساس التهاب طولانی مدت می باشد. "  وی گفت زردچوبه به طور قابل ملاحظه ای بی خطر می باشد ، از این رو مردم می توانند برای سال ها از آن بهره بگیرند.

آقای جونز گفت " بطور دقیق یک  داروی خاصی وجود ندارد که بتوان از زرد چوبه استخراج کرد و  اثر زرد چوبه را به آن نسبت داد. " شما وقتی  آسپرین می خورید نمی توانید دقیقا ً همان اثرهای مربوط به آن را داشته باشید. "
زرد چوبه را می توان به شکل قرص یا به صورت ادویه افزوده شده به غذا مصرف نمود . ماده فعال یافت شده در زرد چوبه ماده زرد رنگ Curcumin  است ، تصور می شود این ترکیب شیمیایی عامل مسوول طیف وسیعی از فایده های زرد چوبه باشد.
تحقیقات ، به نقل قول از سایت www.healthdiaries.com  دلایل بیشماری برای افزودن زرد چوبه به رژیم غذایی نشان داده است. 10 تای آن از همه عالی تر می باشد:
1)      نشان داده شده است وقتی زرد چوبه با گل کلم ترکیب شود ، از سرطان پروستات پیشگیری و رشد سلول های سرطانی پروستات را متوقف می کند.مطالعات در مورد اثر زرد چوبه بر روی سرطان پانکراس (لوزالمعده )در حال انجام می باشد. همچنین نشان داده شده است که رشد رگ های خونی در تومورها را متوقف می کند.
2)      می تواند از  melanoma (تومور سياه رنگ قشر عميق پوست) پیشگیری و باعث مرگ  سلول هایmelanoma  موجود شود.
3)       خطر لوسمی دوران کودکی را کاهش می دهد
4)      یک سم زدا طبیعی برای کبد بشمار می رود
5)      می تواند باعث پیشگیری و کاهش گسترش بیماری آلزایمر با زدودن پلاک آمیلوئیدAmyloid Plaque  ساخته شده در مغز شود
       7)   یک ضد التهاب طبیعی قوی است که همانند بسیاری از داروهای ضد التهاب عمل می کند با این تفاوت که فاقد اثر             جانبی می باشد (برعکس داروها )
        8)    به گزارش http://arthritis.about.com یک کاهنده درد طبیعی ( analgesic )  و بازدارنده  COX-2 inhibitor  می              
             باشد. (آنزیم COX-2  با درد و التهاب در بدن مرتبط می باشد)
       9) به علت خاصیت ضد التهابی زرد چوبه ، یک درمان طبیعی برای آرتریت و روماتوئید می باشد.
      10) افزایش سرعت در التیام جراحات و همکاری در تعویض پوست آسیب دیده
زرد چوبه در شکل خالص خود ،به شکل ریشه می باشد. رنگ زرد سیر زرد چوبه یک گزینه عالی برای افزودن رنگ به غذا می باشد. مثل آنهایی که از پودر کاری استفاده می کنند ، چون زرد چوبه یکی از مواد اولیه پودر کاری می باشد.
 با وجود این ، به گزارش www.indepthinfo.com/curry/health-benefits برای اثبات سودمندی های کاری ، زرد چوبه و ماده زرد رنگ زرد چوبه هنوز به بخش وسیعی از آزمایش های کلینیکی نیاز می باشد . اما این موضوع نمی تواند بهانه ای برای نخوردن غذاهای طعم دار باشد.
 در پایان 2 دستورالعمل غذایی برای اینکه از غذاهای حاوی این ماده مفید حداکثر بهره را ببرید به شما معرفی می گردد:
ترشی های نان و کره
4 پیمانه(  هر پیمانه در حدود 1 لیتر ) خیار پوست نگرفته برش داده شده
8 عدد پیاز سفید متوسط ، پوست کنده و نازک خرد شده 
2 عدد فلفل سبز شیرین متوسط ( یا 1 عدد سبز و 1 عدد قرمز ) ، شسته شده ، تخم گرفته شده ، درشت خرد شده
 نصف فنجان نمک مخصوص ترشی
1 پیمانه یخ خرد شده
5 فنجان شکر
نصف قاشق چای خوری زرد چوبه
نصف قاشق چای خوری گل میخک
2 قاشق غذا خوری تخم خردل
5 فنجان سرکه سفید
خیار ، پیاز ، فلفل سبز ، نمک و یخ را در یک صافی بزرگ مخلوط کنید ، صافی را خم کنید ، با فشار مایع درون آنرا خارج کنید. صافی را بر روی یک دیگچه بزرگ به مدت 3 ساعت قرار دهید ( اگر امکان داشت در یخچال قرار دهید )
تذکر : اگر آشپزخانه گرم است یا در یخچال فضای کافی ندارید ، بعد از 90 دقیقه مجددا یخ خرد شده به آن اضافه کنید
در همین اثنا 6 ظرف ترشی درب دار ( هر ظرف در حدود 1 لیتر ) شسته و استریل کنید و آنها را بر روی صفحه پخت به صورت ایستاده قرار داده و در درون فر تا حرارت 121 درجه سانتی گراد تا هنگامی که نیاز بود گرم کنید 
شکر ، زرد چوبه ، میخک ، تخم خردل و سرکه را در یک ظرف لعاب دار یا ضد زنگ ( stainless-steel ) مخلوط کنید. سبزی ها را به خوبی آبکش کنید و به ظرف لعاب دار یا ضد زنگ اضافه کنید .
ظرف را بدون درب با یک شعله متوسط حرارت دهید فقط تا حدی که به نقطه جوش برسد. با یک قاشق چوبی گاهگاهی به آرامی مخلوط را هم بزنید
با ملاقه مخلوط را تا 5/4 سانتی متری نوک ظرف پر کنید . لبه ظرف را خشک و درز گیری کنید.  آنها را خنک نموده ، درزها را چک کنید . بر روی آنها برچسب زده و در یک مکان خنک، تاریک و خشک انبار کنید. آنها را قبل از مصرف 4 تا 6 هفته به حال خود رها کنید.
کاری  هندی با گوشت گوساله یا گوشت گوسفند
2 قاشق غذا خوری کره یا مارگارین
1 عدد پیاز خرد شده
3 حبه سیر، خرد شده
2 عدد فلفل سبز تازه
1 قاشق تخم خردل
1 قاشق پودر کاری برای طعم دادن
2 قاشق غذاخوری گشنیز آسیاب شده
1 قاشق غذاخوری پودر فلفل قرمز
1 قاشق چای خوری زیره سبز آسیاب شده
1 قاشق چایخوری زرد چوبه
1 قاشق چایخوری زنجبیل آسیاب شده
450 گرم گوشت گوساله یا گوسفند تمیز شده و به صورت مکعبی خرد شده
2 عدد سیب زمینی ،خرد شده به صورت مکعب های 5/2 سانتی متری
1 عدد هویج پوست گرفته شده و برش خورده
1 فنجان گل کلم خرد شده
1 فنجان بادمجان ، به صورت مکعب های 5/2 سانتی متری
سه چهارم فنجان خامه( یا کِرم) نارگیل ، رقیق شده تا 5/5 فنجان
نصف فنجان سرکه سفید
کره را در ظرف با شعله ملایم حرارت داده ، پیاز ، فلفل ، تخم خردل ،  پودر کاری ، گشنیز آسیاب شده ، پودر فلفل قرمز  ، پودر زرد چوبه و زنجبیل را به آن اضافه کنید. به طور پیوسته آن ها را هم بزنید ، سپس حرارت را کم کنید.
گوشت گوساله یا گوسفند ، سیب زمینی ، هویج و بادمجان را اضافه کنید . آن ها را در روغن سرخ کنید تا گوشت قهوه ای شود، سپس شیر نارگیل رقیق شده ( کِرم نارگیل )  و سرکه را اضافه کنید . آن را در حرارت ملایم بجوشانید تا زمانی که گوشت تقریبا ترد و لطیف شود. وقتی که  سبزی ها و گوشت ترد و لطیف شد ، آرد برنج مخلوط شده با یک مقدار کمی آب و نمک به آن اضافه کنید. چنانچه آب بیشتری مورد نیاز بود به آن اضافه نمایید.
پیشنهاد : آن را به صورت گرم و با ماست ساده میل کنید .

منبع:  http://fakouchaki.blogfa.com/cat-12.aspx

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر