زردچـوبه کـبد را تـقويت مي‌کـند



نگاه متخصص فارماکوگنوزي/ دکتر محمدحسين صالحي سورمقي استاد دانشکده داروسازي دانشگاه تهران

خوشبختانه زردچوبه که يکي از ادويه‌هاي بسيار مفيد و پرخاصيت است، در بيشتر آشپزخانه‌هاي ايراني پيدا مي‌شود و معمولا تمام خانم‌هاي ايراني از اين ادويه مفيد براي طبخ غذاهاي سنتي و فرنگي کمک مي‌گيرند...
 سم‌زدايي از بدن و ضدسرطان بودن، جزو مهم‌ترين خاصيت‌هاي زردچوبه است. در کنار اين 2 خاصيت مهم بايد به ضد درد، ضدگرفتگي و اسپاسم، ضدنفخ و ضدورم بودن زردچوبه هم اشاره‌اي داشته باشيم.
به دليل همين فايده‌هاي فراوان زردچوبه است که در حال حاضر شما مي‌توانيد کپسول‌هاي زردچوبه را هم در داروخانه‌ها ببينيد و تهيه کنيد.
به کار بردن زردچوبه در طبخ انواع غذاها به مرور زمان مي‌تواند باعث تقويت کبد هم بشود. بسياري از متخصصان، مصرف زردچوبه را به افرادي که به بيماري‌هاي کبدي مانند کبد چرب يا هپاتيت مبتلا هستند، توصيه مي‌کنند زيرا زردچوبه هم کبد را تقويت مي‌کند و هم باعث از بين رفتن سم‌هاي موجود در اين عضو حساس بدن مي‌شود.
بهتر است در مصرف زردچوبه هم مانند هر ادويه يا خوراکي ديگري حد تعادل را رعايت کرد تا مشکلي براي سلامت پيش نيايد. افرادي که مي‌خواهند بيشترين فايده را از مصرف زردچوبه ببرند، بايد حدود 3 تا 4 گرم از اين ادويه مفيد را در وعده‌هاي غذايي خود استفاده کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر