خوردن مواد غذايي خشك در پيشگيري از تهوع صبحگاهي زنان باردار مؤثر است

  حدود نيمي از زنان حامله در طي حاملگي دچار تهوع و استفراغ مي شوند و خوردن مواد غذايي خشك در پيشگيري از تهوع صبحگاهي زنان باردار مؤثر است.
به گزارش خبرنگار وب دا، متخصص زنان و زايمان با بيان اين مطلب گفت: تهوع و استفراغ يكي از شكايت هاي شايع زنان در نيمه اول حاملگي است و معمولا بين اولين و دومين عادت ماهانه فراموش شده، آغاز مي شود  تا حدود هفته 14 تا 16 بارداري ادامه مي يابد.
دكتر فرناز اهدايي وند با بيان اين كه اين حالت در ابتداي صبح بيشتر است،‌تصريح كرد:‌ تهوع صبحگاهي درمان قطعي ندارد و علت آن احتمالا تغييرات هومرموني و مشكلات روحي است.
وي ابراز داشت: خانم هاي باردار مي توانند جهت كاهش و كنترل اين عارضه صبح ها قبل از برخاستن از رختخواب مقداري مواد عذايي خشك مانند يك تكه نان، بيسكوييت يا كلوچه مصرف كنند.
اين متخصص زنان و زايمان به زنان باردار توصیه کرد: تا آنجا كه ممكن است معده در هيچ زماني خالي نباشد يعني به مدت طولاني گرسنه نمانند و از مصرف غذاهاي چرب، سرخ كرده و پر ادويه خودداري كنند.
دكتر اهدايي وند يادآور شد: دوره هاي استراحت در روز را افزايش داده و از مايعات بين وعده هاي غذايي استفاده نكنيد همچنين در زمان بروز اين عارضه حمايت روحي و رواني همسر نيز كمك كننده است.
وي خاطرنشان كرد: در صورت عدم بهبودي زير نظر پزشك تجويز ويتامين B6 در درمان تهوع و استفراغ مؤثر است و در موارد شديد و غير قابل كنترل نياز به بستري و تجويز داروي ضد استفراغ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر