رژیم غذائی گروه خونی AB


یدایش گروه خونی AB کمتر از یک هزار سال است. افراد کمی (2 تا 5 درصد جمعیت دنیا) دارای این گروه خونی هستند. این گروه خونی از نظر بیولوژی پیچیده و مرکب است. به آسانی به دیگر گروه های خونی نمی خورد. آنتی ژن های مرکب گاهی آن را ماننده گروه خونی A و گاهی مانند گروه خونی B می سازد و گاهی آمیزه ای از هر دو است. گروه خونی AB نوعی افسانه ای است. از اینرو دارندگان این گروه خونی باید به لیست غذائی هر دو گروه توجه نمایند. اساسا بیشتر خوراکیهائی که مداوا کننده گروه های خونی A و یا B هستند. احتمالا برای گروه AB بد هستند. با این حال استثنائاتی هم وجود دارد.

دارندگان این گروه خونی در واکنش نسبت به تغییر محیط زیست و رژیم غذائی جهاز هاضمه بسیار ظریف و حساس اند. در عین حال سیستم ایمنی این افراد بسیار تحمل پذیر می باشد
.

بهترین واکنش ها را نسبت به فشارهای عصبی به صورت معنوی و استعداد جسمی از خود نشان می دهد و انرژی آفرین است.
پان هماگلوتینان که یک نوع لاکتین هستند و قادرند در همه گروه های خونی چسبندگی ایجاد نمایند، در گروه خونی AB بهتر تحمل می شوند و شاید دلیل آن محو شدن آثار عکس العملی لاکتین توسط پادزهر دوگانه A و B باشد.
گوجه فرنگی بهترین مثال است که گروه های A و B نمی توانند لاکتین موجود در آن را تحمل نمایند، اما گروه خونی AB گوجه فرنگی می خورند بدون این که اثر قابل تشخیص در آنها ایجاد شود.



عوامل لاغر شدن
گروه AB منعکس کننده میراث مخلوطی است که از ژن های گروه A و گروه B به آنها رسیده است و از اینرو گاهی به صورت مشکل در می آید. برای مثال، این گروه کم بودن میزان اسید معده را از گروه A و سازگاری با مواد گوشتی را از گروه خونی B به ارث برده است. بنابراین به صورت ژنتیکی برای مصرف انواع گوشت ها آمادگی دارد، در حالی که میزان اسید معده شان برای تجزیه و سوخت و ساز موثر آنها کافی نیست، در نتیجه گوشتی که می خورند کاملا جذب نشده و به صورت چربی ذخیره می گردد. برای کم کردن وزن بایستی مصرف گوشت را بسیار کم نمایند و مقدار کمی گوشت همراه با سبزیجات و پنیر تولید شده از شیر سویا مصرف نمایند.
گرایش گروه B این دسته باعث می شود تا با انسولین ایجاد شده هنگام خوردن لوبیای قرمز و یا لوبیای سفید، ذرت، گندم سیاه یا دانه کنجد، واکنشی از خود نشان دهید. (هم چنین گرایش گروه A آنها را با عدس و بادام زمینی سازگار می سازد). ممانعت از تولید انسولین، سبب کاهش قند خون بعد از خوردن غذا است که برای نقصان ساخت و ساز غذای خورده شده و کارآئی کمتر آن موثر می باشد.
گروه خونی AB فاقد عکس العمل جدی گروه O و B نسبت به مواد چسبنده گندم هستند و بهمین دلیل برای کم کردن وزن باید از گندم پرهیز کنند چون گندم بافت های ماهیچه ای را اسیدی می نماید. دارندگان گروه خونی AB بهترین بهره از مصرف کالری را دریافت می کنند اگر بافت های ماهیچه ای آنها کمی قلیائی باشد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر