رژیم غذائی گروه خونی A


برای گروه خونی A بسیار حائز اهمین است که غذاهای خود را هر قدر ممکن باشد به صورت طبیعی، تازه، خالص و سالم مصرف نمایند.
گروه خونی A آمادگی بیولوژیکی برای ابتلا به بیماریهای قلبی و سرطان و دیابت (انواع قند خون) دارد، اما اینها عوامل احتمالی آنها هستند، نه این که اکثرا تقدیر حتمی آنها باشد. لذا اگر از این رزیم غذائی تبعیت نمایند می توانند سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و از بروز بیماریهای تهدید کننده عمر جلوگیری نمایند.

عوامل لاغر شدن
لاغر بودن یک حالت طبیعی برای گروه خونی A است. در بسیاری از جهات، گروه خونی A در برخورد متابولیسمی کاملا مخالف گروه خونی O می باشد. مثلا هنگامی که غذاهای حیوانی سوخت و ساز بدن افراد گروه خونی O را بالا می برد و آن را فعال تر می نماید، در گروه خونی A ضعیف می نماید. شاید تجربه کرده باشید که وقتی گوشت قرمز می خورید بیشتر احساس تنبلی می کنید تا زمانی که پروتئین های گیاهی مصرف می کنید.
بعضی دارندگان گروه خونی A تجربه کرده اند که مایعات در بدن ایشان باقی می ماند، زیرا دستگاه گوارش به آهستگی عمل هضم غذاهای سنگین را انجام می دهد. علت این مطلب، اسید معده است که گروه خونی A دارای اسید پائین معده است.

هم چنین هضم غذاهای لبنی در افراد دارای گروه خونی A بسیار ضعیف است و باعث تحریک عکس العمل انسولین می شود علاوه بر آن یک عامل دیگر در کاهش سرعت سوخت و ساز آن است زیرا غذاهای لبنی حاوی چربیهای اشباع شده هستند که قلب را به مخاطره می اندازد و موجب چاقی اشخاص دیابتی می گردد.
گندم نیز یکی از عواملی است که به رژیم غذائی گروه خونی A اضافه می گردد. افرادی که گندم می خورند بایستی دقت کافی داشته باشند که زیاده از حد نخورند؛ زیرا عامل افزایش اسیدی شدن بافتهای ماهیچه ای خواهد شد. برعکس گروه خونی O که با اسید ناچیز رونق می گیرند.
افراد گروه خونی A نمی توانند به سرعت از انرژی بهره مند شوند، زیرا کالری متابولیسم تخلیه شده و سوخن و ساز ضعیف است. این عکس العمل دقیق غذا مثال بسیار خوبی است که بدانیم چگونه غذاهای متفاوت دارای عکس العمل های متفاوتی با نوع گروه خون افراد دارند: گندم در گروه خونی O قلیائی و در گروه خونی A اسیدی می گردد.
کم بودن میزان اسید معده از ویژگیهای گروه خونی A می باشد. 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر