با نوشيدن چاي خود را در برابر ديابت واكسينه كنيد

46-10.jpg
گروهي از پزشكان آلماني ادعا كرده‌اند كه بهترين و موثرترين شيوه براي كاهش خطر ابتلا به ديابت نوشيدن حداقل چهار فنجان چاي در روز است.
به گزارش سرويس «سلامت» ايسنا، اين پزشكان عادت‌هاي نوشيدن چاي را در بيش از 12 هزار بيمار مبتلا به ديابت نوع دوم در سراسر اروپا، ارزيابي كرده و دريافتند كه نوشيدن حداقل چهار فنجان چاي در روز خطر پيشرفت ديابت را در اين بيماران تا 20 درصد كاهش داد كه اين ميزان، براي مبتلايان به ديابت رقم قابل ملاحظه‌اي است.
به نوشته روزنامه ديلي ميل، اين پزشكان تاكيد كردن مزاياي نوشيدن چاي در پيشگيري از ديابت فقط شامل حال افرادي مي‌شود كه عادت به نوشيدن چاي زياد در طول روز دارد اما در افرادي كه كمتر از سه فنجان در روز چاي مي‌نوشند، تاثيري ندارد.
"كريستين هردر" متخصص اصلي در اين آزمايشات در مركز مطالعات ديابت ليبنيز در دانشگاه آلماني "هنريش هين" خاطرنشان كرد: چاقي يك فاكتور خطرزاي اصلي در بروز ديابت نوع دوم است اما عوامل رژيمي نيز در اين زمينه نقش مهمي دارند كه يكي از اين عوامل مصرف چاي است.
وي تشريح كرد: چاي با تاثيرگذاري روي هضم گلوكز، جذب گلوكز و حفاظت از سلول‌هاي بتا در برابر مولكول‌هاي راديكال آزاد، خطر بروز ديابت نوع دوم را كاهش مي‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر