شکلات تلخ بخوريد!


براي جلوگيري از حمله قلبي و مغزي
مصرف  شکلات تلخ احتمال حملات قلبي و مغزي را کاهش مي دهد.
 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، مصرف روزانه شکلات تلخ به افرادي که به مشکلات متابوليسمي مبتلا هستند کمک مي کند تا کمتر در معرض حملات قلبي و مغزي قرار گيرند.
مشکلات متابوليسمي اختلالاتي هستند که احتمال حملات قلبي و مغزي را افزايش مي دهند
هم اکنون بيماري هاي قلبي عروقي مهمترين عامل مرگ در سراسر دنيا محسوب مي شوند و از آنجا که شکلات با حداقل 60 درصد کاکائو مي تواند به سلامت قلب کمک کند، مصرف روزانه آن مي تواند به بيماران کمک کند.



تا پيش از اين اثرات کوتاه مدت شکلات تلخ بر سلامتي اثبات شده بود، اما دانشمندان به تازگي با استفاده از فرمول هاي رياضي به تحقيق در خصوص اثرات طولاني مدت اين ماده خوراکي بر سلامت قلب پرداختند.اين تحقيق روي 2 هزار و 13 فرد که احتمال حملات قلبي و مغزي در آنها بسيار زياد بوده و فشار خون بالايي داشتند صورت گرفت.
محققان دريافتند که مصرف روزانه شکلات تيره مي تواند از 70 درصد موارد غير کشنده و 15 درصد موارد کشنده حملات قلبي عروقي در هر 10 هزار نفر طي يک دوره 10 ساله جلوگيري کند.
بر اساس اين پژوهش، شکلات تلخ مؤثر بر اين بيماري ها بايد حداقل داراي 60 تا 70 درصد کاکائو بوده و شکلات با شير يا شکلات سفيد هيچ تأثيري بر کاهش حملات ندارد؛ چرا که تأثير مثبت شکلات تلخ به فلاونوييد موجود در کاکائو مربوط است.
تأثير مثبت شکلات تلخ بر ديابت يا نارسايي هاي قلبي هنوز اثبات نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر