فست‌ فودي ‌كه مضر نيست

جام جم آنلاين: نمي‌دانم اين از فوايد زندگي دنياي مدرن است يا معايب آن! اين كه هر كاري بايد به سريع‌ترين شكل ممكن انجام شود! از حركت‌كردن و كاركردن گرفته تا آماده كردن غذا.

البته منظورمان از سريع آماده كردن غذا، سريع خوردن آن در يك چشم بر هم زدن نيست چرا كه سريع غذا خوردن آثار سوءبهداشتي فراواني به همراه خواهد داشت.
منظورمان در اختيار داشتن غذايي است مقوي با در اختيار داشتن پروتئين و ويتامين‌هاي لازم براي بدن كه بتوان آن را در كوتاه‌ترين زمان ممكن طبخ و نوش‌جان كرد.
به همين دليل است كه هر روز توجه ما به سمت غذاهايي كه سريع آماده مي‌شوند و البته براي صرف آنها نياز به فراهم كردن مقدمات زيادي نيست، بيشتر مي‌شود؛ غذاهايي كه فست فود نام دارند و ظرف مدت كوتاهي آماده مي‌شوند.
اما گرايش به غذاهاي فست فودي، مخصوصا از جانب نوجوانان و همچنين اثرات سوءمصرف بيش از حد آن، طي سال‌هاي اخير باعث بروز نگراني‌هايي نزد خانواده‌ها شده است.
به همين دليل شركت‌هاي فعال در عرصه مواد غذايي به فكر توليد غذاهاي فست فودي افتادند كه ضرري براي بدن نداشته باشد و در عين حال ارزش‌هاي غذايي فراواني هم داشته باشد.
نوداليت يكي از اين محصولات است كه براي آنهايي كه علاقه‌مند به سرعت و همچنين نگران سلامت و تناسب اندام خود هم هستند، بهترين انتخاب است! اين بسته غذايي ارزان محبوب كودكان بوده و مي‌تواند جايگزين ساندويچ‌هاي چرب با سس‌هاي فراوان شود.
نوداليت يك غذاي فوري است كه براي آماده كردن آن نياز به صرف هزينه و مقدمات زيادي هم نيست. كافي است يك بسته 85 گرمي كه همراه با بسته‌هاي حاوي ادويه به بازار عرضه شده‌اند را در 400 ميلي‌ليتر (دو ليوان) آب جوش بيندازيد سپس چاشني داخل بسته را به آن اضافه كرده و روي حرارت زياد به مدت سه دقيقه بپزيد.
همچنين مي‌توانيد اين بسته كم حجم خوشمزه را آبكش كرده و مانند ماكاروني سرو كنيد.
شما مي‌توانيد يك بسته از نوداليت مرغ، گوشت، سبزي، پيتزا، زعفران، كاري، قارچ يا چيلي را همراه با سبزيجاتي نظير هويج، ذرت، جعفري و... سرو كنيد.
در اين صورت يك خوراك بسيار خوشمزه آماده كرده‌ايد. شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد مي‌توانيد بسته كوچك نوداليت را به يك سالاد خوشمزه همراه با قارچ، ذرت، زيتون و... تبديل كنيد و يك شام سبك ميل كنيد.
خلاصه با يك بسته نودل با يك تير چند نشان زده‌ايد؛ هم سلامت خود را حفظ كرده‌ايد و هم انبوهي از غذاهاي خوشمزه را مي‌توانيد ظرف مدت كوتاهي آماده كنيد.
در مورد محتويات اين خوراك خوشمزه هم بايد بگويم كه هيچ جاي نگراني نيست چرا كه مواد اوليه تهيه اين غذا طبيعي هستند.
اما به‌طور كلي اين ماده غذايي، غني از نشاسته، ويتامين و پروتئين است. اين گروه از خوراكي‌ها داراي ارزش انرژي ‌زايي بالايي هستند كه به‌طور عمده از طريق قند‌ها تامين مي‌شود و همچنين ميزان چربي در آنها كم يا خيلي كم بوده و سريع هضم مي‌شوند.
به همين سبب به افرادي كه به دنبال تناسب اندام و غذاي سالم هستند توصيه مي‌شود اين غذا را امتحان كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر