مصرف خاکشیر و نقش آن در درمان بیماری ها

خاکشیر از جمله گیاهانی است که خاصیت ضد عفونی کنندگی بالایی برای بدن دارد و به شکل قرمز تیره و طعم تلخی دارد.
گلاره درشتی، متخصص تغذیه و رژیم درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خاکشیر ترکیبات شیمیایی بالایی دارد که از آن جمله می توان اسید استئاریک، اسید پالمتیک، اسید لینوئیک را نام برد همچنین در این گیاه (خاکشیر) اسانس روغن فراری وجود دارد که دارای مواد بنزیل و ایزوسیانات است.

وی در ادامه عنوان کرد: مصرف خاکشیر به صورت مرطوب برای درمان جراحات سطحی، تب و سردرد بسیار مفید است، بو داده ای این گیاه برای درمان اسهال موثر است و برای التهاب کلیه و از بین بردن کهیر و التهابات پوستی تاثیر گذار است.


درشتی در ادامه گفت: مصرف خاکشیر برای درمان بیماری های مانند مخملک، سرخک، از بین بردن تب و باز کردن حنجره مفید است.

همچنین برگها و ساقه ی آن (خاکشیر) برای درمان بیماری هایی که از کمبود ویتامین c به وجود می آیند مفید است و کسانی که بر اثر خوردن غذاهای پرچرب و موادی که قند بالایی دارند دچار جوش در روی پوست بدن شده اند با ترکیب کردن خاکشیر با ترنجبین و مصرف آن قبل از خوردن غذا موجب از بین رفتن این جوشها می شود.

وی در پایان تاکید کرد: کسانی که بعد از خوردن خاکشیر احساس سردرد می کنند بهتر است آنرا با کتیرا مصرف کنند، کسانی که از بی اشتهایی رنج می برند با مصرف خاکشیر این مشکلاتشان برطرف می شود برای درمان بیماری های دستگاه تناسلی، تنظیم فشار خون موثر است همچنین مصرف آن با شیر موجب چاق شدن می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر