مصرف زياد غذاهاي گياهي خطر بروز سرطان پروستات را كاهش مي‌دهد

 مواد غذايي گياهي با داشتن تركيبات فلاونوئيدي مي‌تواند به كاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات تهاجمي و پيش رونده در مردان كمك كند.
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي، محققان كنفرانس بين‌المللي تحقيقات پيشگيري از سرطان در آمريكا با بررسي 1897 مرد آمريكايي كه به تازگي با سرطان پروستات تشخيص داده شدند و استفاده از يك پرسشنامه درخصوص رژيم غذايي و ارزيابي ميزان فلاونوئيد در ميان آنها دريافتند مرداني كه بالاترين گروه مصرف كننده فلاونوئيدها هستند تا 25 درصد كمتر از بقيه در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات تهاجمي قرار مي‌گيرند.
براساس اين گزارش محققان افزودند: تركيب غذاها و نوشيدني‌هاي گياهي مانند خوردن ميوه‌ها، سبزيجات، گياهان دارويي و چاي مي‌تواند از بدن در برابر سرطان پروستات مهاجم محافظت كند.
نتايج حاصل از اين گزارش مي‌افزايد: علاوه بر اين، حتي خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان كمتر از 65 سال و افراد سيگاري كه بالاترين ميزان مصرف فلاونوئيدها را داشتند نيز با كاهش بيشتري همراه بود و به طور خاص مصرف زياد غذاهاي غني از فلاونوئيد در گروه پرخطر ابتلا به سرطان مانند افراد سيگاري نيز سودمند است.
نتايج ديگر اين مطالعه حاكي است مصرف فلاونوئيد بالاتر در كل با كاهش شانس ابتلا به سرطان پروستات تهاجمي همراه بود اما به نظر نمي‌رسد هيچ زيرگروه خاصي از فلاونوئيدها به طور مستقل با كاهش خطر ابتلا به اين سرطان همراه باشد و بايد به جاي تمركز بر روي يك فلاونوئيد يا يك نوع خاص از مواد غذايي سرشار از فلاونوئيد، انواع غذاهاي گياهي را در رژيم غذايي قرار داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر