مهار رشد تومور سرطان پروستات با چاي سبز

 چاي سبز با كاهش التهابات مي‌تواند از پيشرفت رشد تومور سرطان پرسوتات جلوگيري كند. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه ساينس ديلي محققان دانشگاه كاليفرنيا با تجويز روزانه 6 فنجان چاي سبز به طور تصادفي روي گروهي از تعداد 67 مورد مبتلا به سرطان پروستات كه براي انجام عمل پروستاكتومي برنامه‌ريزي شده بودند، به مدت 8-3 هفتهه بسته به زمان عمل جراحي، دريافتند كه نوشيدن 6 فنجان چاي سبز در روز مي‌تواند نشانگرهاي زيستي در بافت پروستات را در اين بيماري تحت تأثير قرار دهد.
نتايج حاصل از اين گزارش با مشاهده نمونه خون و ادرار افراد تحت درمان قبل و بعد از مصرف چاي سبز افزود كه غلظت سرم آنتي‌ژن اختصاصي پروستات (PSA)‌ در پايان مطالعه در مقايسه با سطوح پايه آن در مرداني كه چاي سبز مصرف كردند كاهش يافت و علاوه بر آن ميزان بيان پروتئين بافت پروستات در گروه مورد مطالعه كمتر از گروه شاهد بوده است.
از طرفي نتايج ديگر اين مطالعه با رنگ‌آميزي ايمونوهيستوشيمي نشان داد كه فاكتور هسته‌اي كاپا B‌ كه نشانگر التهاب است و همچنين نشانگر ادرار از آسيب اكسيداتيو DNA‌ به طور قابل توجهي در مردان مصرف كننده چاي سبز در مقايسه با گروه كنترل كاهش يافت.
براساس اين گزارش محققان افزودند: اين تحقيق ديدگاه جديدي را از مكانيسم عمل مصرف چاي سبز عليه فرآيندهاي التهابي كه با رشد سرطان مرتبط است بيان كرده و آن را عاملي براي كاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مي‌داند.
شايان ذكر است محققان به دنبال ارزيابي ارتباط چاي سبز و كاهش بروز سرطان پروستات براي ارتقاي فعاليت خود اكنون در حال بررسي امكان تركيب چاي سبز با ساير محصولات طبيعي و آزمايش آن در مطالعات حيواني هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر