غذاهای تاثیرگذار در کاهش ابتلا به ام.اس

مصرف مواد حاوی آ.ال.آ در رژیم غذایی روزانه، خطر ابتلا به بيماري هاي آلرژيک و التهابي مانند پسوريازيس و اگزما و هم چنین بيماري هاي خودايمني مانند ام.اس، لوپوس و سرطان را کاهش می دهد.
به گزارش وب دا، کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: آ.ال.آ به عنوان يك منبع انرژي در بدن بوده و در موادی مانند دانه كتان، روغن دانه كتان، روغن كانولا، روغن سويا و ماهي سالمون وجود دارد.
سمانه عزیزی با اشاره به تاثیر آ.ال.آ در کاهش كلسترول و تري گليسريد خون، اضافه کرد: این امر، خطر ابتلا به بیماری های قلبی  عروقی را در بدن کاهش می دهد.

مکمل های آ.ال.آ را با توصیه متخصص تغذیه مصرف کنید
این کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، ادامه داد: مكمل هاي غذايي آ-ال-آ حاوي چربي و كالري بالایی بوده و لازم است قبل از مصرف آن با متخصص تغذيه مشورت شود.
عزیزی اظهار کرد: از آن جا كه یک رژيم غذايي سالم، شامل میزان مناسبی از اسيدهاي چرب ضروري چند اشباعي و مقدار کمی از چربي هاي اشباع شده است، توصيه مي شود تعادل در مصرف مواد حاوی امگا 3 حفظ شود.
بر پایه این خبر، آلفا لينولنيك اسيد( آ.ال.آ) يك اسيد چرب ضروري داراي منشأ گياهي بوده و به عنوان نوعی امگا 3 در بدن عمل می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر