مصرف نوشيدني‌هاي شيرين، عوامل چاق كننده را تشديد مي‌كند

 آشاميدن نوشابه‌هاي شيرين و پركالري ميزان اثر فعاليت ژن‌هاي چاقي در بدن را مضاعف مي‌كند. 
به گزارش وب‌دا، به نقل از نشريه پزشكي نيوانگلند محققان با انجام تحقيقات خود دريافتند كه خوردن نوشيدني‌هاي شيرين علاوه بر افزايش ميزان كالري دريافتي با تشديد تأثير ژن‌هاي چاق كننده باعث بروز چاقي و اضافه وزن بيشتري مي‌شوند.
براساس اين گزارش محققان همچنين با تجزيه و تحليل افرادي كه از نظر ژنتيكي مستعد چاق شدن هستند افزودند: اين افراد با خوردن نوشيدني‌هاي قندي، خود را در معرض افزايش خطر چاقي قرار داده و خوردن يك ليوان نوشيدني‌هاي قندي در روز احتمال بروز چاقي آنها را به بيش از 2 برابر افزايش مي‌دهد.
به گفته محققان اين مطالعه، ميزان مصرف نوشيدني‌هاي شيرين و پركالري از دهه 1970 تاكنون به شدت افزايش يافته است و اين اپيدميولوژي هم بزرگسالان و هم كودكان و نوجوانان را در معرض ابتلا به چاقي و بيماري‌هاي متابوليكي وابسته به آن قرار داده است.
گفتني است محققان در پژوهش‌هاي قبلي خود نيز عنوان كرده‌اند كه دسترسي آسان نوجوانان به ويژه دانش‌آموزان در مدارس به انواع آب ميوه‌ها و نوشيدني‌هاي قندي و پر ضرر، احتمال بروز چاقي را در آنها افزايش داده و بايد نوشيدني‌هاي سالم مانند آب و شير را جايگزين نوشيدني‌هاي ناسالم در آنها كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر