برای سلامت بدن روغن مارگارین مصرف کنید

 
دبير انجمن توليدكنندگان كره گياهي گفت: مارگارين‌ها از كمترين اسيدهاي چرب اشباع، ترانس و بالاترين اسيدهاي چرب ضروري تشكيل شده است
  
حسيني امروز در اولين همايش ملي نقش روغن‌هاي قنادي در كيفيت نان و شيريني كه در مركز همايش‌هاي صدا وسيما برگزار شد، افزود: امروزه در اغلب فرآيندهاي مدرن توليد شيريني از روغن با كره گياهي مصرف مي‌كنند.
وي گفت: در تركيه سالانه 700 هزار تن كره گياهي توليد و مصرف مي‌شود اما در داخل كشور به دليل عدم آشنايي از پتانسيل‌هاي موجود، ظرفيت توليد كره گياهي 400 هزار تن است كه مصرف آن محدود و پايين‌تر است.

دبير انجمن توليدكنندگان كره گياهي گفت: بايد به فرآيندهاي نوين بهبود چربي‌ها و روغن‌ها براي توليد محصولات شيريني و قنادي توجه شود اما در ايران در خصوص برخي فرآيندهاي آن كم‌كاري شده است.
حسيني افزود: با پيگيري‌هاي انجمن كره گياهي و همكاري اداره كل نظارت بر مواد غذايي وزارت بهداشت، بخشنامه‌اي به همه‌ توليدكنندگان نان و شيريني ارسال شده است و بر اساس اين بخشنامه توليدكنندگان محصولات شيريني و شكلات و قنادي بايد مصرف كره گياهي را مدنظر قرار دهند.
وي اضافه كرد: توليدكنندگان روغن و توليدكنندگان محصولات شكلات و قنادي بايد با همكاري يكديگر كيفيت توليدات را بيش از پيش افزايش دهند.
دبير انجمن توليدكنندگان كره گياهي گفت: امروزه كره گياهي مي‌تواند، جاي برخي از چربي‌هاي مصرفي را بگيرد زيرا در كره گياهي به دليل فرآيند خاص توليد، توجه بيشتري به سلامت مصرف‌كننده شده است.
وي اضافه كرد: اسيدهاي چرب غيراشباع، اسيدهاي چرب اشباع، اسيدهاي چرب ترانس، اسيدهاي چرب ضروري، مقدار كلسترول و مقدار كالري در كنار يكديگر به عنوان خصوصيات بررسي كيفي روغن‌هاي توليدي مطرح مي‌شوند.
حسيني افزود: ضرر اسيدهاي چرب اشباع بسيار كمتر از اسيدهاي چرب ترانس است، بنابراين بايد به سمت توليد اين روغن‌ها حركت مؤثر داشته باشيم.
وي گفت: مارگارين‌ها با كمترين اسيدهاي چرب اشباع و ترانس و بالاترين اسيدهاي چرب ضروري براي سلامت بدن است و بهترين نوع چربي براي توليد محصولات هستند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر