کره مارگارین

مارگارین که در ایران به غلط به کره گیاهی معروف رشده است در فرهنگ بین المللی به مادهای که از روغن های گیاهی تهیه می شود گفته میشود و تعریفی مجزا از کره دارد .
مارگارین دارای قدمتی در حدود 200سال می باشد و از یک بتاکاروتن به عنوان افزودنی رنگ دهنده  در تهیه مارگارین استفاده می شود .
ویتامین  E  ، A  مارگارین  از کره بیشتر است. همچنین مارگارین فاقد آهن ، روی و مس است. به دلیل تهیه شدن از روغن های گیاهی قیمت مارگارین پایین می باشد.
آنچه در خصوص مارگارین لازم است بدانیم این نکته است که در تهیه مارگارین در ایران فرایند هیدروژناسیون هستیم.
هیدرو ژناسیون یک فرآیند صنعتی است که چربی ها را از حالت مایع به جامد تبدیل می کند . این پدیده به ایجاد ترکیباتی به نام اسیدهای چرب ترانس می انجامد.
معایب:
اسیدهای چرب ترانس باعث افزایش کلسترول بد(LDL) و در کاهش کلسترول خوب (HDL) موثر هستند و از این طریق در ایجاد بیماری های قلبی عروقی نقش دارند. همچنین اسیدهای چرب ترانس در ایجاد زخم های گوارشی و در دیابت نوع 2 نقش دارند.
نتیجه آنچه باید بدانیم این نکته است که هم کره با دارا بودن اسیدهای ترانس در بروز و ایجاد بیماری های قلبی عروقی نقش موثر دارند.
راه حل :
مصرف چربی برای سلامت انسان لازم است زیرا حامل ویتامین های محلول در چربی E ، K ، D ، A و اسیدهای چرب ضروری هستند، اعتدال در مصرف چربی ها (بالاخص کره و مارگارین) را باید رعایت کرد به نحوی که 25 تا 30 در صد انرژی مورد نیاز روزانه بدن خود از طریق کل چربی ها تامین کنند.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر