کره حیوانی

نویسنده : امین دعائی

کره دارای قدمتی در حدود 4500سال می باشد که محصولی صددرصد طبیعی است .اصطلاح کره در فرهنگ بین الملل مادهای است که از منابع حیوانی بدست می آید.
کره به جذب بتاکارتن و ویتامین های E ،K  ، D ،A  که محلول در چربی هستند کمک می کند.کره حاوی اسیدهای چرب میریستیک و اسید چرب لوریک می باشد که این دو اسید چرب باعث افزایش کلسترول خوب(HDL) می شوند.
کره دارای ریزمغذی های زیادی از جمله نوعی اسید لینولئیک به نام A.L.Conjugated یا (CLA) و اسفنگولیپید و اسید بوتریک هستند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که (CLA) برای قلب مفید می باشد.
معایب:
کره دارای کلسترول است و تحقیقات نقش بارز مصرف زیاد کلسترول را در بیماریهای قلبی ثابت نموده است. ولی لازم به ذکر است که در کنار مضرات مصرف زیاد کلسترول باید به این نکته اشاره شود که مصرف زیاد کلسترول باید به این نکته اشاره شود که مصرف متناسب کلسترول  برای فعالیت سیستم مغز و اعصاب در جوانان و کودکان  موردنیاز و موثر است. همچنین چربی های اشباع موجود در کره باعث افزایش کلسترول خون شده و در بیماری قلبی موثر است.لازم به ذکر این نکته است که مصرف بیش از حد کره در بروز دیابت نوع 2،بیماری های قلبی عروقی و چاقی (به عنوان پایه بسیار ی از بیماری ها) نقش دارد .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر