راهكارهاي درماني جهت رفع نفخ معده هنگام مصرف سبزيجات

برخی افراد نسبت به بعضی میوه ها و سبزیجات یا الیاف گیاهی دچار نفخ می شوند که بهتر است برای رفع این مشکل به توصیه های لازم در این رابطه توجه کنند.
دکتر امیر حسین فقیهی فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: برخی افراد با مصرف برخی میوه ها، بعضی سبزیجات و الیاف گیاهی دچار نفخ می شوند که می تواند این نفخ همراه با دفع گاز باشد.

وی تصریح کرد: میوه ها به دلیل داشتن فیبر، املاح و پر آب بودنشان در صورت مصرف آنها با پوست سبب نفخ می شوند به دلیل آنکه بیشتر فیبر آنها در پوستشان است.


فقیهی خاطر نشان کرد: بهتر است این دسته از افراد که دچار نفخ می شوند میوه ها را بدون پوست مصرف کنند تا کمتر دچار این مشکل شوند.

این فوق تخصص تاکید کرد: بهترین زمان برای مصرف میوه ها در میان وعده ها است.

وی افزود: اگر میوه ها را پس از صرف غذا استفاده کنیم حجم معده بیشتر شده و حرکات معده مختل خواهد شد و تخلیه به سختی صورت خواهد گرفت پس بهتر است میوه ها را بین وعده های غذایی مصرف کنیم.

فقیهی گفت: افرادی که میوه ها و الیاف گیاهی را قبلاً کم مصرف کرده اما در هنگام شروع مصرف آنها تا دو هفته ممکن است دچار نفخ شوند و بعد به تدریج این نفخ کمتر خواهد شد و از بین می رود اما در صورتی که در درازمدت دچار نفخ شدند باید مصرف این میوه ها را کم کرده و با حل نشدن مشکل، اصلاً مصرف نکنند.

فقهی تاکید کرد: به دلیل بالا رفتن قند و کالری بهتر است کمتر از کمپوت مصرف شود.

وی افزود: پس افرادی که در طولانی مدت با مصرف برخی میوه ها سبزیجات و الیاف گیاهی دچار مشکل نفخ می شوند بهتر است آنها را کمتر مصرف کرده و در صورت حل نشدن مشکل نفخ به طور کل آنها را استفاده نکنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر